Ofte stilte spørsmål

Vi har vært her siden 2007, se hva andre som har handlet hos oss skriver om oss på vår Facebookside.

Alle ordre går ut fra vårt lager i Skjeberg (Norge), dermed går det raskt og du slipper både fortolling og unødvendige gebyrer.


KONTAKT OSS

 

BESTILLING, FORSENDELSE OG BETALING

 

GARANTIER, RETUR & ANGREFRIST/ANGRERETT

 

SIKKERHET

 

FIRMA

 

PRODUKTER

 

ANNET



Er nettbutikken åpen? Status: Nettbutikken er åpen som normalt, og din ordre sendes ut like raskt som du er vant til. Neglemakeriet er en norsk nettbutikk. Vi sender fra Skjeberg (Norge), og det er ingen fortolling eller andre skjulte kostnader når du bestiller fra oss. Ordre opp til to kilo sendes som Pakke i postkassen med sporing. Vi pakker i så små esker som mulig, for at ordren skal få plass i postkassen din, og du skal slippe turen innom ditt vanlige hentested. Vi har for tiden ekstra stor pågang av bestillinger, og pakker derfor ordre kontinuerlig. Mottar vi din ordre innen klokken 9 på morgenen en virkedag, vil den høyst sannsynlig gå ut fra oss samme dag.


Har dere en fysisk butikk? Nei. Vi er en ren nettbutikk, men det er mulig å hente ferdigpakkede ordre på vårt Pickup Point.


Jeg ønsker ikke å hente på postkontor / Post i Butikk. Hvordan kan jeg få ordren levert hjemme?

  • Løsning 1) Invester i en pakkepostkasse, så får du plass til mer.
  • Løsning 2) Gi Posten beskjed om at du vil ha levert pakker som er for store for postkassen, på et trygt sted utenfor der du bor.
  • Løsning 3) Velg fraktalternativ Pakke på døren.


Når får jeg pakken min? Bestiller du før klokken 09.00 en virkedag, rekker vi høyst sannsynlig å sende ordren samme dag. Posten bruker vanligvis 2-3 virkedager på å få fram småpakker (ta høyde for forsinkelser hos Posten i perioder med stor pågang eller ekstremvær, sjekk om Posten har forsinkelser). Du må også ta med i beregningen hvorvidt Posten leverer i ditt område den dagen pakken skulle kunne være framme hos deg, du kan sjekke ditt område her. Er pakken for stor for postkassen vil Posten sende deg hentelapp/melding/e-post. Dette kan medføre ekstra forsendelsesdager ettersom Posten trenger mer tid på leveringen. Har du mulighet til å velge postkasse selv kan det derfor fort lønne seg å kjøpe en pakkepostkasse, eller du kan gi Posten beskjed om å sette igjen pakken på et trygt sted utenfor der du bor, om den ikke får plass i postkassen. Du kan gi Posten beskjed her. Har du det ekstra travelt med å få varene, velg Pakke til hentested eller Pakke på døren som leveringsmåte. Ønsker du ekspress til neste dag, må ordren være registrert inn til oss før klokken 09 (gjelder virkedager / dager pakker innlevert postkontor går videre samme dag). Postens priser starter på rundt 500 kroner for 2 kilo.

Bestilt Klokkeslett Innleveres Posten* Tidligst framme
Mandag 00.00 - 09.00 Mandag Onsdag
  09.00 - 00.00 Tirsdag Torsdag
Tirsdag 00.00 - 09.00 Tirsdag Torsdag
  09.00 - 00.00 Onsdag Fredag
Onsdag 00.00 - 09.00 Onsdag Fredag
  09.00 - 00.00 Torsdag Mandag
Torsdag 00.00 - 09.00 Torsdag Mandag
  09.00 - 00.00 Fredag Tirsdag
Fredag 00.00 - 09.00 Fredag Tirsdag
  09.00 - 00.00 Mandag Onsdag
Lørdag - Mandag Onsdag
Søndag - Mandag Onsdag

* Om utsendelsesdag er en offentlig fridag, vil ordren bli sendt første mulige virkedag. Vi tar forbehold om ett døgns ekstra pakketid i perioder med stor pågang.


Når begynner dere å pakke ordren min? Det varierer. Av og til kan du oppleve at vi begynner å pakke din ordre sekunder etter at vi har mottatt den. Andre ganger kan det være at vi begynner å pakke den etter et døgn eller mer. Dette avhenger av flere forhold; tid på døgnet, er det en helg, er det mange ordre i kø før din. Du kan alltid sjekke status på dine ordre, ved å logge deg inn på dine sider i nettbutikken. Ordrestatus ´Mottatt - ikke sendt´ betyr at vi har mottatt ordren din, men ennå ikke begynt å behandle den. Ordrestatus ´Til behandling´ betyr at ordreseddelen er skrevet ut, og ligger i pakkekø. Ordrestatus ´Sendt´ betyr at ordren er ferdig pakket, lagt klar i postsekk, og at den går / har gått med Posten ved første mulighet (vi sender ut ordre hver virkedag).


Kan jeg få lagt til produkter på ordren min? Glemt noe? Det fikser vi. Forsikre deg først om at vi ikke allerede har pakket og sendt ordren din, vi er raske med å få pakket ordre. Vi sender deg en e-post når ordren er ferdig pakket (sjekk at den ikke har endt opp som søppelmail). På grunn av sikkerhetsinnstillingene til Vipps og Klarna, får vi ikke lagt til noe på en ordre, det løser vi slik: Send inn en ny ordre på det som manglet, velg så fraktalternativet 'hente selv' for å få fri frakt på ordren, og husk å skrive i kommentarfeltet på ordren at den skal sendes sammen med din tidligere ordre. Kommentarfeltet finner du her. Når begynner dere å pakke ordren min?


Jeg har brukt feil adresse på ordren / navnet mitt stod ikke på postkassen min, og pakken har gått i retur. Hva gjør jeg nå? Posten leverer bare til en person som er registrert på adressen, og adressen må være korrekt skrevet. Sjekk adressen din hos Posten. Kommer en pakke i retur, sender vi gjerne på nytt til din registrerte adresse eller en C/O-adresse. Vi tar kontakt med deg når vi får pakken i retur, og du kan da vipse oss beløpet for ny frakt. Vil du ha noe tilsendt en adresse du ikke er registrert på, bruker du en C/O-adresse.


Jeg skal gi en gave og trenger anonym/diskret forsendelse, hvordan får jeg det? Skal du overraske noen? Gi beskjed i kommentarfeltet på ordren, så sender vi i logo-fri emballasje. Kommentarfeltet finner du her. Velger du i tillegg fraktmåte Norgespakke, så kan vi sende med privat avsender om du gir oss beskjed om det.


Kan jeg hente varene mine selv? Ja, dermed slipper du fraktkostnaden, og du får varene raskere, hurra! Vi har satt opp gode gammeldagse postkasser med kodelås, og du får en personlig kode og kan hente selv, når ordren er ferdig pakket. Du henter altså ute på postkassestativet, ikke inne. Gratis for oss, gratis for deg. Og trygt.

59°12'22.7"N 11°09'47.6"E

 

Vi kan legge ut ordre til henting hverdager fra klokken 11 - 18. Er det senere på dagen (eller tidligere), helg eller ´røddag´ og det haster med å få varene (neglekriser oppstår ofte på de mest ubeleilige tidspunkt, det er sikkert!), så kan det være at vi har mulighet til å pakke den utenom det vanlige tidsrommet, men vi tør ikke love noe :-) Send oss en e-post og spør, det kan godt hende du har flaks og at vi får det til.

 

Slik fungerer det:

  1. Velg HENT SELV - Pickup Point 1747 Skjeberg som fraktmåte i kassen.
  2. Gi alltid beskjed i kommentarfeltet på ordren om når du ønsker å hente. Vi opererer med hele klokkeslett, så kan du for eksempel ikke hente før 12.30, skriver du likevel 12.00, og den må da hentes innen 12.55. Henter du ikke i løpet av ´din time´, tar vi ordren inn igjen slik at det blir ledig til neste, og vi avtaler da nytt hentetidspunkt med deg. Skriver du ikke en kommentar på ordren med ønsket hentetidspunkt, vil din ordre komme bakerst i hentekøen mens vi venter på nærmere beskjed fra deg. Du skriver inn beskjeden til oss når du er i kassa:

     


     

  3. Vi sender deg en e-post når ordren ligger klar, om hvor du kan hente, og hvilken hentekode du har.
  4. Du henter ordren i en grønn postkasse som henger på et gult postkassestativ i Kåregårdsveien med postnummer 1747 Skjeberg. Postkassestativet står nedenfor det gule huset (like etter nummer 40), rundt 500 meter innover veien.
  5. Postkassen er merket med NEGLEMAKERIET Hentekasse 2.
  6. Vri til dine tall på hengelåsen og dra hempen opp for å åpne.
  7. Legg hengelåsen ulåst ned i hentekassen.
  8. Gi oss beskjed når du har hentet, så vi får vite så fort som mulig at hentekassen har blitt ledig til neste ordre. Det er ofte mange som vil hente samtidig, og jo raskere en ordre blir hentet, dess mindre ventetid blir det på alle, og flest mulig får hentet :-)

Altså ikke noe high tech, men definitivt gratis!


Tåler varene å ligge i frost i postkassen min? Ikke alle produkter tåler å bli gjennomfrosset, spesielt ikke hudkremer. Andre produkter tåler frost godt, også geleer og primere. For at et produkt ikke skal ta skade av å ha frosset, er det viktig å huske på dette: Åpne aldri lokket før produktet igjen har oppnådd romtemperatur. Hvis du åpner produktet mens det fremdeles er frossent, vil det oppstå kondens inne i beholderen. Dette medfører at produktet kan vannes ut av kondensert luftfuktighet. Beholder du lokket på til produktet har tint, oppnår produktet igjen sin riktige konsistens, og bevarer kvaliteten. Ønsker du å forsikre deg om at din ordre ikke blir levert i postkassen din, velger du 'Pakke til hentested' eller 'Norgespakke' som fraktmåte i kassa.


Hvor er pakken min nå? Når ordren din blir sendt, får du en e-post av oss med sporingslenke. Hvor raskt du mottar ordren din avhenger av mange forhold som er utenfor vår kontroll, og vi kan derfor ikke si med nøyaktighet hvor den er og når du kommer til å motta den. Les mer om hvor lang tid det er vanlig at det tar.

Last ned Postens app, og bruk alltid ditt mobilnummer på ordren, så blir du holdt oppdatert hele veien. Hvis pakken ikke får plass i postkassen, får du melding når den kan hentes på postkontor eller Post i Butikk. Invester i en trygg og stor postkasse, så slipper du turen innom postkontoret.


Hvor finner jeg sporingsnummeret mitt uten Postens app? Når ordren din blir sendt, får du en e-post av oss med sporingslenke. Ikke fått den? Sjekk også søppelpostmappen.

Posten vil sende deg sporingsnummeret ditt på SMS og e-post når ordren din nærmer seg. Det er derfor viktig at du bruker mobilnummeret ditt på ordren (ikke fasttelefonnummer). Du kan også finne sporingsnummeret ditt med det samme ordren er blitt markert med ´Sendt´. Logg inn på din konto (1), klikk inn på ordren (2), finn sporingsnummeret som en lang rekke tall bak hver produktlinje (3). Med sporingsnummeret kan du holde øye med ordren din på posten.no, eller på Postens app.

 


Alt jeg hadde lagt i handlevognen forsvant, hva skjedde? Din nettleser husker hva du legger i handlevognen etterhvert som du legger varer i den. Informasjonen blir ikke lagret hos oss og kan ikke sees av oss, endres av oss eller slettes av oss. Hvis du sletter historikk eller informasjonskaplser (cookies) fra din nettleser, kan alt handlevogninnholdet forsvinne. Noen nettlesere har også plug-ins som fjerner lagret informasjon.


Har dere rabattkoder? Er du påmeldt nyhetsbrevet vårt eller liker oss på Facebook eller Instagram, vil du av og til få tilgang til spesielle rabattkoder.


Har dere sendt bestillingen min?  Du kan logge deg inn på dine sider i nettbutikken, og sjekke status på dine ordreSå snart ordren din er pakket og klar for utsendelse, sender vi deg et varsel om det på e-post. Ikke fått e-post fra oss? Sjekk om e-postadressen din på ordren er riktig stavet, og sjekk om e-posten fra oss ble filtrert ut som spam i innboksen din. Det kan være lurt å legge e-postadressen vår til i listen over godkjente kontakter, så får du e-post fra oss rett i innboksen. Når forsendelsen din nærmer seg, sender Posten deg en SMS og en e-post for å varsle deg. Last ned Postens app, og bruk alltid ditt mobilnummer på ordren, så blir du holdt oppdatert hele veien.


Hvor mye kommer portoen/frakten på? Legg de varene du skal ha i handlekurven og skriv inn ditt postnummer, så kommer nøyaktig pris og fraktalternativ automatisk opp. Bestiller du varer for 700,- eller mer, kan du velge Pakke i postkassen til kr. 0,-. Du kan også velge å hente selv for å spare både frakt og forsendelsestid.


Hva tar dere i ekspedisjonsgebyr? Ingen ting. Det eneste du betaler i tillegg til varene, er frakt. Frakten vises automatisk i handlekurven når du legger en vare i den. Det kommer ingen gebyrer i tillegg. Totalsummen du ser, er summen du betaler.


Kan jeg få faktura i pakken? Ja, velg Klarna som betalingsmåte.


Hvor finner jeg fakturaen fra Klarna? Valgt Klarna faktura, men e-posten fra Klarna uteblir? Logg inn på Mine Sider hos Klarna med BankID.


Jeg har fått en rabattkode, hvordan bruker jeg den? Før inn rabattkoden i handlevognen i feltet for rabattkode. Det er kun mulig å benytte én rabattkode pr ordre. Rabattkoder gjelder ikke for varer som allerede er på salg i nettbutikken. Registrerer du en rabattkode som ikke gjelder for noen av varene du har lagt i handlevognen, vil rabatten komme opp som kr. 0,-


Jeg bestilte for en uke siden, men har ennå ikke mottatt varene mine. Hva gjør jeg? Sjekk om du har mottatt en e-post hvor vi bekrefter at ordren er sendt fra oss, der finner du også en lenke til sporingen på din pakke. Det kan være treghet i postgangen, eller det kan være at  forsendelsen ikke har fått plass i postkassen din og at forsendelsen må hentes på postkontor eller Post i Butikk. Du skal få et varsel på SMS og e-post fra Posten når ordren din nærmer seg. Last ned Postens app, og bruk alltid ditt mobilnummer på ordren, så blir du holdt oppdatert hele veien. Har du ikke hørt noe fra Posten etter en uke at vi sendte ordren din, ta kontakt med oss.


Hva slags garantier har dere? Norske firma (herunder den norske netthandelen) er bundet av forbrukerkjøpsloven, som i de aller fleste tilfeller gir deg bedre vern enn produsentens egne garantier. Den Norske Forbrukerkjøpsloven er en av de aller beste i verden, og gir deg full trygghet som forbruker. I de tilfellene det oppstår feil eller mangel ved en vare, må du melde fra til oss så snart som mulig. Loven sier:

Enhver feil ved en vare er ikke en mangel etter forbrukerkjøpsloven. Feil man må regne med som følge av slitasje, eller feil som følge av uforsvarlig eller unormalt stor bruk er ikke en mangel. Er mangelen/feilen (skaden) på varen ikke selvforskyldt, og mangelen/feilen oppstår/oppdages innen fristen, returnerer du varen til: Neglemakeriet, Kåregårdsveien 40, 1747 Skjeberg

Er mangelen/feilen av en slik art at den kan dokumenteres med et bilde eller en videosnutt, send det til oss i e-post eller på privat melding på Facebook, så vil vi kostnadsfritt sende ny vare.


Hva skjer hvis noe blir borte under postgangen? Det hender heldigvis svært sjelden at en pakke kommer bort. I løpet av 2020 var det bare én av våre mange tusen forsendelser som ikke lot seg oppspore. Savner du en forsendelse, gi oss beskjed, så vil vi etterlyse den for deg hos Posten. Har du mistanke om at noen forsyner seg av postkassen din? Invester i en trygg og stor postkasse. Den koster litt mer, men kan fort lønne seg. Dessuten sparer du deg for turen innom postkontoret hver gang du skal motta en pakke.


Hvordan går jeg fram hvis jeg angrer kjøpet, hvordan foretar jeg en retur, og hvordan får jeg tilbakebetalt? 

  • Angrerettloven gjelder kun ved forbrukerkjøp. Angreretten kan derfor ikke benyttes av firmaer eller andre som har handlet som ledd i næringsvirksomhet. Altså, handler du som firma, gjelder ikke angreretten.
  • Send ubrukte/uåpnede varer i retur til oss innen 14-dagersfristen sammen med angreskjemaet. Du må altså enten ha tatt kontakt med oss for å avtale retur, eller ha returnert varene det gjelder, innen fjorten dager fra dagen du mottok varene. Har det gått lengre tid enn 14 dager fra du mottok varen(e) til du enten tar kontakt for å avtale retur, eller returnerer varen(e), gjelder ikke angrefristen lenger. Returnerer du varer etter at angrefristen har gått ut, vil du ikke få tilbakebetalt beløpet. Ikke sikker på hvilken dato du mottok varene? Bruker du sporingslenken i e-posten du fikk da vi sendte ordren, kan du se hvilken dato Posten har registrert at de leverte til deg / dato du hentet ut pakken fra postkontor.
  • Gir du beskjed om at du ønsker å benytte deg av angreretten innen fristen på fjorten dager, skal varene etter dette returneres så snart som mulig og senest innen returfristen på 30 dager.
  • Du kan gå i fra et kjøp uten å oppgi noen som helst grunn, selv om vi foretrekker å få vite det hvis det skulle være noe du er misfornøyd med ved produktet slik at vi kan bli gjort oppmerksomme på det.
  • Angreskjemaet ligger vedlagt e-posten du mottok da vi ga beskjed om at varene var sendt deg. Har du ikke skriver? Fyll ut skjemaet og send det til oss på e-post.
  • Send gjerne som Norgespakke, da er forsendelsen forsikret under transport, og du har dokumentasjon på at den er innlevert postkontor. Beløpet for varer vi ikke mottar i retur, vil ikke bli refundert.
  • Returnerer du en vare, skal denne så langt det er mulig, returneres uåpnet. I de tilfeller der en må åpne innpakningen for å kunne ta varen i øyesyn, skal en returnere varen i samme stand og mengde som mottatt. Vi gjør oppmerksom på at enkelte åpnede/testede varer ikke lenger regnes som i "samme stand", ettersom det ligger i enkelte varers natur at den dermed ikke kan selges på nytt.
  • Returner varen(e) i god stand, gjenbruk gjerne fraktemballasjen du mottok varene i. Pass på at produktene pakkes forsvarlig og ikke blir liggende løst og slenge i esken. Bruk aldri boblekonvolutt eller plastpose til å returnere flasker i, bruk pappeske og silkepapir eller annet støttemateriale for å forhindre skade under forsendelse. Har en returvare blitt skadet/knust under retur på grunn av manglende emballering, vil du ikke få tilbakebetalt for returvaren.
  • Porto for retur betales av kjøper. Husk riktig porto, underfrankert forsendelse som blir fakturert oss med straffeporto, vil medføre tilsvarende redusert tilbakebetalt beløp på returen.
  • Vi er forpliktet til å tilbakebetale deg beløpet du har betalt for hver uskadede vare du returnerer, innen 14 dager etter at vi har mottatt dem i retur. Som regel returnerer vi beløpet samme eller påfølgende dag etter at vi har mottatt varene, og vi tilbakebetaler beløpet gjennom den betalingsløsningen du brukte da du bestilte (Klarna, Vipps eller PayPal). Husk å påberegne at Vipps og Klarna trenger noe tid før beløpet er registrert inn på din konto (noen ganger kan det ta dager).
  • Hvis du ønsker det kan du få tilgodelapp isteden for å få pengene tilbake.
  • Merk at det ikke er mulig å sende returvarer til oss som Postoppkrav, slike forsendelser vil ikke bli hentet.
  • Returadresse er Neglemakeriet, Kåregårdsveien 40, 1747 Skjeberg. 
  • Merk at returvarer som er åpnet/brukt blir kastet (eller blir brukt internt her på huset), slik at alle skal være sikre på at de får nye og ubrukte varer når de bestiller. Vi selger ikke brukte varer.
  • Angreretten gjelder ikke dersom varen ikke kan leveres tilbake i tilnærmet samme stand og mengde, og beskadigelsen eller forringelsen skyldes uaktsomhet eller manglende omsorg fra forbrukerens side.


Hva gjør jeg hvis produktene har blitt skadet under postgangen? Neglemakeriet pakker alle forsendelser på en så forsvarlig måte som mulig, enten med boblekonvolutt (små forsendelser), eller eske (større forsendelser). Skulle noe allikevel vise seg å være skadet når du mottar det, send oss et tydelig bilde av skaden på e-post eller som melding på Facebook eller Messenger, så vil du få tilsendt ny uskadet vare. Har vi ikke mulighet til å skaffe samme vare, vil vi gi deg beskjed slik at du kan velge å få en annen likeverdig vare.


Hvilken sikkerhet har jeg for at jeg får varene jeg forhåndsbetaler? Neglemakeriet er et godt etablert firma som har vært på markedet siden 2007. Se vår åpne Facebookside med tilbakemeldinger fra andre fornøyde handlende. Skulle vi bli forhindret fra å levere deg dine forhåndsbetalte varer, får du pengene uavkortet tilbake. Har du spørsmål? Ta gjerne kontakt med oss. Skulle det oppstå et hvilket som helst problem, er vi lette å ha med å gjøre. Kort sagt, det er trygt å handle hos oss fordi vi ønsker at det skal være det!


Hva skjer med mine personlige opplysninger jeg legger inn ved en bestilling? Vi har aldri, og kommer aldri til, å gi/selge/overdra noen av dine opplysninger videre til tredjepart eller benytte opplysningene til noe annet enn å ivareta bestillinger og kundeforhold. Dine lagrede opplysninger omfatter kun ditt navn, adresse, telefonnummer, IP-adresse, e-postadresse og oversikt over bestilte produkter. Disse opplysningene er trygt oppbevart. Andre opplysninger blir ikke lagret eller registrert hos oss. Betaler du med kort eller faktura, er det Klarna som behandler din personlige informasjon. Vi har for eksempel ikke tilgang til dine kortopplysninger eller ditt personnummer. Når du bestiller hos oss kan du gi oss tillatelse til å sende deg et og annen nyhetsbrev ved å krysse av for dette i kassa. Hvis du ikke ønsker å motta flere nyhetsbrev, kan du enkelt melde deg av via nyhetsbrevet, så får du ikke flere e-poster fra oss.


Jeg bestiller som firma, kan jeg få rabatt? Våre lave priser er allerede beregnet på firma.


Jeg har ikke organisasjonsnummer, kan jeg allikevel handle hos dere? Ja.


Må man være medlem eller ha kode for å handle hos dere? Nei, alle kan fritt handle hos oss.


Jeg er på utkikk etter noe helt bestemt. Kan dere skaffe det? Det kan godt hende! Vi elsker å ta inn nye produkter, gi oss beskjed om hva du ønsker deg.


Jeg trenger faktura/kvittering til regnskapet. Hvor finner jeg det? Trenger du dokumentasjon på kjøpet for bruk i regnskap (også kalt bilag), finner du dette på disse måtene:

  • Som vedlegg i den automatisk utsendte e-posten du mottok etter ordreinnsendelsen.
  • Vi legger også ved en dokumentasjon (bilag) i papirversjon i pakken når vi sender den.
  • Betalte du gjennom Klarna, er det Klarna som overtar fakturaene (vi har ikke tilgang til dine fakturaer hos Klarna grunnet personvernhensyn), ta kontakt med Klarna for å få kopi av din faktura (finn chat nederst på Klarnas side), eller ring dem på +47 21 01 89 91.
  • Du kan også finne en kopi når du logger inn på dine sider i nettbutikken, går inn på Min konto > Ordrer, og klikker inn på ordren det gjelder. Oppe til høyre finner du en grønn lenke med teksten Print, klikker du på denne kommer du til en faktura du kan skrive ut eller lagre som PDF-fil.

Trenger du dokumentasjon på utført betaling, finner du denne blant dine kvitteringer når du er innlogget i din nettbank, hos din kortforbindelse (MasterCard eller VISA), eller hos Klarna, Vipps eller PayPal, alt etter hvordan du valgte å betale.

Merk at det ikke behøver å stå 'faktura' på dokumentasjonen for at den skal være gyldig for bruk i regnskap. Andre typer dokumentasjon kan være 'ordrebekreftelse' eller 'kvittering'.

En gyldig dokumentasjon skal inneholde denne informasjonen:

  • Kjøpsdato
  • Selgers navn og organisasjonsnummer
  • Kjøpers navn, samt adresse eller organisasjonsnummer (gjelder ikke for kvittering)
  • Beskrivelse av hva som selges
  • Tidspunkt og sted for overlevering
  • Pris og forfallsdato (gjelder ikke for kvittering) for betaling
  • Dersom du er mva-pliktig og vil ha mva-fradrag må norsk mva være spesifisert


Kan jeg handle varer i oppkrav hos dere? Nei.


Hvorfor var ikke flasken helt full da jeg fikk den? Selve flaskenes størrelse er større enn de milliliterene de skal romme, slik at det skal være plass til ‘luft’ i flasken, samtidig som det er riktig mengde milliliter væske i dem. Dermed ser flaskene ikke fulle ut. Også de flytende varene sendes til oss med fly fra USA, og av sikkerhetsgrunner skal det være plass til at væsken skal kunne utvide seg i flaskene når flyet er oppe i luften, hvor lufttrykket er lavere, slik at man unngår lekkasjer.


Jeg bor ikke i Norge. Sender Neglemakeriet til utlandet? Selvfølgelig! Ta kontakt for nærmere avtale.


Har dere et telefonnummer jeg kan nå dere på? Nei. Vi ønsker å tilby så rimelige produkter som mulig, derfor holder vi kostnadene våre så lave vi kan. Det ville ha kostet mye i lønnet arbeidstid å ha en ekstra person til å betjene en telefon, og økte kostnader ville ha betydd økte priser på varene i nettbutikken. Vi som er på jobb er allerede travelt opptatt med blant annet å pakke ordre, ta imot nye varer og fylle på på lageret, og vi ville ikke ha hatt tid til å besvare telefonhenvendelser, om vi hadde hatt en telefon. 

Men, ingen grunn til panikk! Den gode nyheten er at vi kan kontaktes på FacebookInstagrame-postMessenger eller kontaktskjema, så svarer vi deg så fort vi kan. Ofte overraskende fort. Still gjerne hele spørsmålet i første henvendelse, så får du et så riktig og fyldig svar som mulig, så raskt som mulig.


Fargen på varen stemmer ikke 100 % med bildet i nettbutikken. Hvorfor er det slik? Det vil alltid være en viss fare for fargeforskjeller, særlig ettersom hver enkelt skjerm har sin unike farge-, lys- og kontrastinnstilling. Vi anstrenger oss hardt for å gi en så korrekt og naturtro gjengivelse som mulig både av farger og produkter. Ettersom man ikke virkelig opplever varen før man har mottatt den, har man alltid 14 dagers angrefrist på uåpnede/ubrukte varer ved netthandel.


Hva er en "virkedag"? En virkedag er en hverdag eller en arbeidsdag. Vi sender ut ordre alle virkedager (mandag-fredag).


Jeg valgte Hent selv som fraktmåte, men ønsker den tilsendt. Hva gjør jeg? Ønsker du ordren tilsendt som Pakke i Postkassen, send oss kr. 39,- for frakten til Vippsnummer 99634 (kommer opp som Neglemakeriet.no i Vipps-appen). Vil du ha den tilsendt som Norgespakke, vipser du oss kr. 159,-, Gi beskjed når du har vipset, så endrer vi fraktmåte, og sender deg sporingsnummeret på e-post.


Hvor gammel må jeg være for å bestille hos Neglemakeriet? Har du fylt 18 år kan du fritt handle på nett. Er du mellom 15-18 år sier loven at du kan handle for penger du har tjent selv, også uten foreldres samtykke. Er du under 15, eller ikke har egne midler, må du bestille med foresattes samtykke. Ved å fullføre en bestilling bekrefter du at du oppfyller disse vilkårene.


Kan dere sponse bloggen min med produkter? Vi sponser ikke, og vi har dessverre ikke anledning til å svare personlig på alle de henvendelsene vi får angående spørsmål om sponsing.


Kan jeg blande merker, eller kan jeg kun bruke produkter fra samme serie sammen? For å være garantert perfekt resultat, anbefaler vi å ikke blande merker, og vi kan heller ikke svare på om noen merker lar seg blande eller ikke. Produktene i en serie er designet for å fungere optimalt sammen. Man kan likevel ofte oppleve at man fint kan bruke forskjellige merker sammen, det er lov å prøve seg fram!


Kan jeg legge gelelakk oppå annen kunstnegl? Det er to måter å gjøre det på, avhengig av om du har lagt den underliggende kunstneglen allerede, eller ikke.

A) Legger du alt fra grunnen av, legger du produktene i denne rekkefølgen etter å ha preppet naturneglen: Fengshangmei Base Coat, valgfri Fengshangmei gele, Fengshangmei gelelakk, Fengshangmei Top Coat. 

B) Har du allerede en ferdig lagt kunstnegl, buffer du denne ned slik at overflaten blir matt (dette gir de nye lagene best mulig feste), børster av pussestøvet og renser overflaten med oljefri gelerens eller alkoholbasert desinfiserende spray. Legg så Fengshangmei Base Coat, Fengshangmei gelelakk, Fengshangmei Top Coat.


Hva er forskjellen på pensel, kost og børste?

Pensel, et lite redskap formet som en hårbunt festet ytterst på et skaft som håndtak. Brukes for å påføre gele, akryl, lakk og maling. Som for eksempel en akrylpensel.

En kost er et redskap med en stiv børste på enden av et lengre skaft, brukt til å feie med. Som for eksempel en feiekost.

En børste er en kost med kortere skaft (av og til nesten uten skaft), laget av stive hår. Som for eksempel neglebørste.


Hva er forskjellen på shellac, gel polish, gelelakk og polish gel? Vel, de er alle ord som beskriver produkttypen som er en hybrid mellom gele og lakk. Kjært barn har mange navn. Vi har valgt å bruke den norske betegnelsen gelelakk (eller vi bruker betegnelsen som produsenten har merket produktet med). Altså; samme type produkt, bare med forskjellige betegnelser. Litt som når man sier gulost, hvitost eller kvitost. Same same, not different.


Fant du ikke svar på ditt spørsmål? Send oss en e-post, så svarer vi så raskt vi kan.