Ofte stilte spørsmål

Vi har vært her siden 2007, og du kan stole på at du alltid vil få varene du har betalt for. Men ta ikke bare vårt ord for det. Se hva andre som har handlet hos oss skriver om oss på Trustpilot og på vår Facebookside.

Alle ordre går ut fra vårt lager i Skjeberg (Norge), dermed går det raskt og du slipper både fortolling og unødvendige gebyrer.


KONTAKT OSS

     

BESTILLING, FORSENDELSE OG BETALING

 

GARANTIER, RETUR & ANGREFRIST/ANGRERETT

 

SIKKERHET

 

FIRMA

 

PRODUKTER

 

ANNET




Er nettbutikken åpen? Status: Nettbutikken er åpen som normalt, og din ordre sendes ut like raskt som du er vant til. Neglemakeriet er en norsk nettbutikk. Vi sender fra Skjeberg (Norge), og det er ingen fortolling eller andre skjulte kostnader når du bestiller fra oss. Vi pakker i så små esker som mulig, for at ordren skal få plass i postkassen din, og du skal slippe turen innom ditt vanlige hentested. Vi har for tiden ekstra stor pågang av bestillinger, og pakker derfor ordre kontinuerlig. Mottar vi din ordre innen klokken 9 på morgenen en virkedag, vil den høyst sannsynlig gå ut fra oss samme dag. Virkedager i denne sammenheng, er dager Posten har a) åpent, og b) sender pakker innlevert postkontor innen innleveringsfristen, videre til terminal samme dag. 




Hvor finner jeg søkefeltet for produkter i nettbutikken? Søkefeltet finner du oppe i høyre hjørne, og litt avhengig av hvilken enhet du besøker nettbutikken fra, ser det slik ut:

 


Pristillegg for feiladresserte sendinger til postkassen. Du har selv ansvaret for å skrive inn korrekt adresse i kassa ved utsjekk. Vi har ingen mulighet for å sjekke om adressen som er brukt på ordren er riktig. Vi bruker adressen du skriver inn, uten å endre den. Ordresystemet genererer automatisk en adresseetikett basert på opplysningene bestiller skriver inn i kassa ved bestilling. Merk at noen nettlesere/Klarna/Vipps kan bruke auto-utfylling av adresseinformasjon, dobbeltsjekk derfor alltid at adressen er helt korrekt før du sender inn en ordre. Dette er spesielt viktig om du nettopp har flyttet.

Før du bestiller, kan du sjekke hvilken adresse som er registrert på deg hos Posten. Der finner du din korrekte adresse korrekt skrevet, og det er denne som skal brukes ved bestilling. 

Det er et pristillegg på 91,25 kr. per pakke (prisen pr 2024, kan bli endret av Posten) for alle Pakke i postkassen-sendinger som må behandles manuelt av Posten/Bring på grunn av feil adresse eller postnummer. Dette er et gebyr fra Posten/Bring, ikke Neglemakeriet. Hvis Posten klarer å finne fram til deg, vil du motta en faktura fra Neglemakeriet for gebyret (vi legger midlertidig ut for gebyret). Eller, hvis Posten ikke klarer å finne fram til deg, slik at vi får pakken i retur, vil beløpet for gebyret og den opprinnelige fraktkostnaden bli trukket fra beløpet vi betaler deg tilbake for varene som har kommet i retur.

Er varebeløpet på ordren ikke nok til å dekke disse utgiftene, vil du motta en faktura for det overskytende beløpet. Vi vil derimot ikke sende deg en ekstra faktura pålydende kr. 160,- for å dekke våre håndteringskostnader, slik vi i følge loven har krav på, ettersom vi forstår at det kan være mange grunner til at adressen ble skrevet inn feil.

Merk at du må være registrert på adressen i Postens adresseregister for å kunne motta post på adressen. Det er ikke nok at navnet ditt står på postkassen! Skal du ha post sendt til en adresse du bare skal være på en kort tid, og ikke ønsker å registrere deg på, bruk en c/o-adresse. Har du glemt å melde flytting til Posten, kan du gjøre det her.




E-postadressen min fungerer ikke, kan jeg bestille likevel? Ikke noe problem. Det eneste som skjer, hvis du skriver feil / bruker en e-postadresse som ikke eksisterer, er at du ikke får ordrebekreftelse og utsendelsesbekreftelse på e-post. Vi mottar uansett ordren og betalingen, sender ordren, og du mottar den på vanlig vis. Skriver du inn ditt mobiltelefonnummer, får du varsling om pakkens gang der, eller i Posten-Appen.




Har dere en fysisk butikk? Nei. Vi er en ren nettbutikk, men det er mulig å hente ferdigpakkede ordre på vårt Pickup Point. Kun Pick-Up, ikke Drop-In (kun kontaktløs levering av allerede bestilte varer).




Jeg ønsker ikke å hente på postkontor / Post i Butikk. Hvordan kan jeg få ordren levert hjemme?

  • Løsning 1) Invester i en pakkepostkasse, så får du plass til mer.
  • Løsning 2) Gi Posten beskjed om at du vil ha levert pakker som er for store for postkassen, på et trygt sted utenfor der du bor.
  • Løsning 3) Velg fraktalternativ Pakke på døren.
  • Løsning 4) Velg fraktalternativ Pose på døren (budet må ha tilgang til døren din). Les Postens Vilkår før bestilling.




Når får jeg pakken min? 

Bestiller du før klokken 09.00 en virkedag, rekker vi høyst sannsynlig å sende ordren samme dag. Posten bruker vanligvis 2-3 virkedager på å få fram småpakker. Posten kan ha forsinkelser i perioder med stor pågang eller ekstremvær. Ta med i beregningen hvorvidt Posten leverer i ditt område den dagen pakken skulle kunne være framme hos deg, du kan sjekke ditt område her. Får pakken ikke plass i postkassen, vil Posten levere den inn på et nærliggende hentested. Dette kan medføre 1-3 ekstra forsendelsesdager. Du kan gi Posten beskjed her om å sette igjen pakker på et trygt sted utenfor der du bor, om den ikke får plass i postkassen. Har du det travelt med å få ordren, velg Norgespakke (stor, opptil 10 kg), Pakke til hentested eller Pakke på døren som leveringsmåte. Ønsker du Ekspress neste dag, må ordren være registrert inn til oss før klokken 09 en virkedag. En virkedag vil si en dag en pakke innlevert postkontor, går videre ut fra postkontoret samme dag. Pakker innlevert postkontor etter klokken 16 på en fredag, hentes ikke av Posten før mandag, og vi leverer derfor ikke inn pakker på postkontor på lørdager, søndager eller helligdager. Postens priser starter på rundt 500 kroner for 2 kilo.

Bestilt Klokkeslett Innleveres Posten* Tidligst framme
Mandag 00.00 - 09.00 Mandag Onsdag
  09.00 - 00.00 Tirsdag Torsdag
Tirsdag 00.00 - 09.00 Tirsdag Torsdag
  09.00 - 00.00 Onsdag Fredag
Onsdag 00.00 - 09.00 Onsdag Fredag
  09.00 - 00.00 Torsdag Mandag
Torsdag 00.00 - 09.00 Torsdag Mandag
  09.00 - 00.00 Fredag Tirsdag
Fredag 00.00 - 09.00 Fredag Tirsdag
  09.00 - 00.00 Mandag Onsdag
Lørdag - Mandag Onsdag
Søndag - Mandag Onsdag

* Om utsendelsesdag er en offentlig fridag, vil ordren bli sendt første mulige virkedag. Vi tar forbehold om ett døgns ekstra pakketid i perioder med stor pågang.




Når begynner dere å pakke ordren min? Det varierer. Av og til kan du oppleve at vi begynner å pakke din ordre sekunder etter at vi har mottatt den. Andre ganger kan det være at vi begynner å pakke den etter et døgn eller mer. Dette avhenger av flere forhold; tid på døgnet, er det en helg, er det mange ordre i kø før din. Du kan alltid sjekke status på dine ordre, ved å logge deg inn på dine sider i nettbutikken. Ordrestatus ´Mottatt - ikke sendt´ betyr at vi har mottatt ordren din, men ennå ikke begynt å behandle den. Ordrestatus ´Til behandling´ betyr at ordreseddelen er skrevet ut, og ligger i pakkekø. Ordrestatus ´Sendt´ betyr at ordren er ferdig pakket, lagt klar i postsekk, og at den går / har gått med Posten ved første mulighet (vi sender ut ordre hver virkedag).




Kan jeg få lagt til produkter på ordren min? Glemt noe? Det fikser vi. Forsikre deg først om at vi ikke allerede har pakket og sendt ordren din, vi er raske med å få pakket ordre. Vi sender deg en e-post når ordren er ferdig pakket (sjekk at den ikke har endt opp som søppelmail). På grunn av sikkerhetsinnstillingene til Vipps og Klarna, får vi ikke lagt til noe på en ordre, det løser vi slik: Send inn en ny ordre på det som manglet, velg så fraktalternativet 'hente selv' for å få fri frakt på ordren, og husk å skrive i kommentarfeltet på ordren at den skal sendes sammen med din tidligere ordre. Kommentarfeltet finner du her. Når begynner dere å pakke ordren min?




Jeg har brukt feil adresse på ordren / navnet mitt stod ikke på postkassen min, og pakken har gått i retur. Hva gjør jeg nå? Posten leverer bare til en person som er registrert på adressen, og adressen må være korrekt skrevet. Sjekk adressen din hos Posten. Når pakken kommer i retur til oss, får du pengene tilbake for varene, minus returgebyret Posten skal ha (ikke vi), og minus beløpet for det det kostet å sende pakken.




Jeg rakk ikke å hente pakken min på hentestedet, og den har gått i retur. Hva skjer nå? Når pakken kommer i retur til oss, får du pengene tilbake for varene, minus returgebyret Posten skal ha (ikke vi), og minus beløpet for det det kostet å sende pakken. Alternativt kan du ta kontakt med oss før pakken har kommet i retur til oss, og gjøre en avtale med oss om å betale gebyrene, samt prisen for ny frakt, slik at vi kan sende deg pakken på nytt.




Jeg skal gi en gave og trenger anonym/diskret forsendelse, hvordan får jeg det? Skal du overraske noen? Gi beskjed i kommentarfeltet på ordren, så sender vi i logo-fri emballasje. Kommentarfeltet finner du her. Velger du i tillegg fraktmåte Norgespakke, så kan vi sende med privat avsender om du gir oss beskjed om det.




Kan jeg hente varene mine selv? Ja, dermed slipper du fraktkostnaden, og du får varene raskere, hurra! Du henter ute på postkassestativet, ikke inne. Gratis for oss, gratis for deg. Og trygt.

NÅR:

Vi kan legge ut ordre til henting i hentekassen ute på postkassestativet, alle hverdager fra klokken 12 - 18. Haster det med å få varene, så kan det være at vi har mulighet til å pakke ordren utenom det vanlige tidsrommet, men vi tør ikke love noe :-) Send oss en e-post og spør.

HVOR: 

Kåregårdsveien, 1747 Skjeberg. Altså et steinkast fra Solbergtårnet ved avkjørsel 4 langs E6.

59°12'22.7"N 11°09'47.6"E

HVORDAN:

Merk at vi ikke har Drop-In, kun Pick-Up (kontaktløs levering). Det betyr at vi først må motta ordren gjennom nettbutikken på vanlig måte, og deretter trenger vi minimum en time på oss fra vi mottar ordren til vi kan ha den klar i hentekassen til deg.

  1. Velg HENT SELV - Pickup Point 1747 Skjeberg som fraktmåte i kassa.
  2. Med det samme du har bestilt, gir du beskjed på e-post om hvilken dato og hvilken time du ønsker å hente. Vent på bekreftelse av tidspunktet før du tar turen :-) Gir du ikke beskjed, kommer ordren bakerst i køen mens vi venter på beskjed fra deg. 

    Det er mulighet for henting
    mandag - fredag (på virkedager)

    12-12.55
    13-13.55
    14-14.55
    15-15.55
    16-16.55
    17-17.55
    18-18.55
    Tidspunkt
  3. Vi bekrefter timen din (eller om det ikke er ledig, avtaler vi et annet tidspunkt med deg)
  4. Vi sender deg e-post med hente-info når ordren ligger klar.
  5. Hent ordren i en grønn postkasse merket NEGLEMAKERIET Hentekasse 2. Kassen henger på et gult postkassestativ som står nedenfor det gule huset, rundt 500 meter innover Kåregårdsveien,1747 Skjeberg.
  6. Henter du ikke i løpet av ´din time´, tar vi ordren inn igjen slik at det blir ledig til neste, og vi avtaler nytt tidspunkt med deg før du kan hente. 
  7. Vri til dine tall på hengelåsen og dra hempen opp for å åpne.
  8. Legg hengelåsen ulåst ned i hentekassen.
  9. Gi beskjed når du har hentet. Det er ofte mange som vil hente samtidig, når du gir beskjed går det raskere og gir mindre ventetid på alle.

Altså ikke noe high tech, men definitivt gratis!




Tåler varene å ligge i frost i postkassen min? Ikke alle produkter tåler å bli gjennomfrosset, spesielt ikke hudkremer. Andre produkter tåler frost godt, også geleer og primere. For at et produkt ikke skal ta skade av å ha frosset, er det viktig å huske på dette: Åpne aldri lokket før produktet igjen har oppnådd romtemperatur. Hvis du åpner produktet mens det fremdeles er frossent, vil det oppstå kondens inne i beholderen. Dette medfører at produktet kan vannes ut av kondensert luftfuktighet. Beholder du lokket på til produktet har tint, oppnår produktet igjen sin riktige konsistens, og bevarer kvaliteten. Ønsker du å forsikre deg om at din ordre ikke blir levert i postkassen din, velger du 'Pakke til hentested' eller 'Norgespakke 10 Kg' som fraktmåte i kassa.




Hvor er pakken min nå? Når ordren din blir sendt, får du en e-post av oss med sporingslenke. Hvor raskt du mottar ordren din avhenger av mange forhold som er utenfor vår kontroll, og vi kan derfor ikke si med nøyaktighet hvor den er og når du kommer til å motta den. Les mer om hvor lang tid det er vanlig at det tar.

Last ned Postens app, og bruk alltid ditt mobilnummer på ordren, så blir du holdt oppdatert hele veien. Hvis pakken ikke får plass i postkassen, får du melding når den kan hentes på postkontor eller Post i Butikk. Invester i en trygg og stor postkasse, så slipper du turen innom postkontoret.




Hvor finner jeg sporingsnummeret mitt uten Postens app? Når ordren din blir sendt, får du en e-post av oss med sporingslenke. Ikke fått den? Sjekk også søppelpostmappen.

Posten vil sende deg sporingsnummeret ditt på SMS og e-post når ordren din nærmer seg. Det er derfor viktig at du bruker mobilnummeret ditt på ordren (ikke fasttelefonnummer). Du kan også finne sporingsnummeret ditt med det samme ordren er blitt markert med ´Sendt´. Logg inn på din konto (1), klikk inn på ordren (2), finn sporingsnummeret som en lang rekke tall bak hver produktlinje (3). Med sporingsnummeret kan du holde øye med ordren din på posten.no, eller på Postens app.

 




Alt jeg hadde lagt i handlevognen forsvant / jeg kommer ikke videre til Klarna / nettbutikken bare 'henger', hva skjer? Din nettleser husker hva du legger i handlevognen etterhvert som du legger varer i den. Informasjonen blir ikke lagret hos oss og kan ikke sees av oss, endres av oss eller slettes av oss. Hvis du sletter historikk eller informasjonskapsler (cookies) fra din nettleser, kan alt handlevogninnholdet forsvinne. Noen nettlesere har også plug-ins som fjerner lagret informasjon.

Et annet kjent problem, er at om nettleseren du bruker er utdatert, eller om det ligger en feil i din nettlesers cache, vil siden du forsøker å besøke, ikke fungere som den skal. Cache er kopier av nettsteddata som blir lagret på din enhet, ikke hos oss. Ligger det en feil der, kan du kanskje ferdes greit på produktsidene, men når du kommer til kassa, så er denne mye mer komplisert oppbygd, siden alle betalingsløsningene ligger der. Det er altså ikke sikkert at det 'er noe galt med nettbutikken', og du kan ofte løse problemet selv, ved ganske enkelt å tømme din nettlesers cache. Det kan være forskjellig framgangsmåte fra nettleser til nettleser, finn framgangsmåten for din nettleser her.

Andre alternativer til løsning: Oppdater nettleseren din til nyeste versjon, eller last ned en annen nettleser, eller bestill fra en annen enhet (for eksempel; bestiller du fra mobiltelefonen, forsøk på nettbrettet ditt, eller en stasjonær maskin).

Noen ganger kan det også være Vipps eller Klarna eller kortselskapet som har et problem (disse ligger utenfor nettbutikkløsningen og vi kan ikke påvirke funksjonaliteten i disse), da anbefaler vi å forsøke igjen litt senere. 




Har dere rabattkoder? Er du påmeldt nyhetsbrevet vårt eller liker oss på Facebook eller Instagram, vil du av og til få tilgang til spesielle rabattkoder. Eller, gjør som hundrevis av andre: Slik kan du skaffe deg en rabattkode!



Rabattkoden virker ikke, hvorfor? Rabattkoden kan ha gått ut på dato, kan være feil skrevet inn, eller ikke eksistere. Er du sikker på at rabattkoden er riktig, men rabatten kommer likevel opp som kr. 0, i handlekurven? Rabattkoder gjelder ikke for produkter som allerede er på tilbud. Legger du fullprisprodukter i handlekurven, vil rabatten trekkes fra og summeres for disse.




Har dere sendt bestillingen min?  Du kan logge deg inn på dine sider i nettbutikken, og sjekke status på dine ordreSå snart ordren din er pakket og klar for utsendelse, sender vi deg et varsel om det på e-post. Ikke fått e-post fra oss? Sjekk om e-postadressen din på ordren er riktig stavet, og sjekk om e-posten fra oss ble filtrert ut som spam i innboksen din. Det kan være lurt å legge e-postadressen vår til i listen over godkjente kontakter, så får du e-post fra oss rett i innboksen. Når forsendelsen din nærmer seg, sender Posten deg en SMS og en e-post for å varsle deg. Last ned Postens app, og bruk alltid ditt mobilnummer på ordren, så blir du holdt oppdatert hele veien.




Hvor mye kommer portoen/frakten på? Legg de varene du skal ha i handlekurven og skriv inn ditt postnummer, så kommer nøyaktig pris og fraktalternativ automatisk opp. Bestiller du varer for 700,- eller mer, kan du velge fraktmåten til kr. 0,-. Da sender vi den på den måten som blir rimeligst for oss, enten det for eksempel er med frimerker, som Pakke i Postkassen, eller Norgespakke Liten. Du kan også velge å hente selv for å spare både frakt og forsendelsestid.




Hva tar dere i ekspedisjonsgebyr? Ingen ting. Det eneste du betaler i tillegg til varene, er frakt. Frakten vises automatisk i handlekurven når du legger en vare i den. Det kommer ingen gebyrer i tillegg. Totalsummen du ser, er summen du betaler.




Kan jeg få faktura i pakken? Ja, velg Klarna som betalingsmåte.




Hvor finner jeg fakturaen fra Klarna? Valgt Klarna faktura, men e-posten fra Klarna uteblir? Logg inn på Mine Sider hos Klarna med BankID.




Jeg har fått en rabattkode, hvordan bruker jeg den? Før inn rabattkoden i handlevognen i feltet for rabattkode. Det er kun mulig å benytte én rabattkode pr ordre. Rabattkoder gjelder ikke for varer som allerede er på salg i nettbutikken. Registrerer du en rabattkode som ikke gjelder for noen av varene du har lagt i handlevognen, vil rabatten komme opp som kr. 0,-




Jeg bestilte for en uke siden, men har ennå ikke mottatt varene mine. Hva gjør jeg? Sjekk om du har mottatt en e-post hvor vi bekrefter at ordren er sendt fra oss, der finner du også en lenke til sporingen på din pakke. Det kan være treghet i postgangen, eller det kan være at  forsendelsen ikke har fått plass i postkassen din og at forsendelsen må hentes på postkontor eller Post i Butikk. Du skal få et varsel på SMS og e-post fra Posten når ordren din nærmer seg. Last ned Postens app, og bruk alltid ditt mobilnummer på ordren, så blir du holdt oppdatert hele veien. Har du ikke hørt noe fra Posten etter en uke at vi sendte ordren din, ta kontakt med oss.




Hva slags garantier har dere? Norske firma (herunder den norske netthandelen) er bundet av forbrukerkjøpsloven, som i de aller fleste tilfeller gir deg bedre vern enn produsentens egne garantier. Den Norske Forbrukerkjøpsloven er en av de aller beste i verden, og gir deg full trygghet som forbruker. I de tilfellene det oppstår feil eller mangel ved en vare, må du melde fra til oss så snart som mulig. Loven sier:

Enhver feil ved en vare er ikke en mangel etter forbrukerkjøpsloven. Feil man må regne med som følge av slitasje, eller feil som følge av uforsvarlig eller unormalt stor bruk er ikke en mangel. Er mangelen/feilen (skaden) på varen ikke selvforskyldt, og mangelen/feilen oppstår/oppdages innen fristen, returnerer du varen til: Neglemakeriet, Kåregårdsveien 40, 1747 Skjeberg

Er mangelen/feilen av en slik art at den kan dokumenteres med et bilde eller en videosnutt, send det til oss i e-post eller på privat melding på Facebook, så vil vi kostnadsfritt sende ny vare.




Hva skjer hvis noe blir borte under postgangen? Det hender heldigvis svært sjelden at en pakke kommer bort. Vår statistikk viser at det bare er én eller to av våre mange, mange tusen forsendelser i året, som ikke har latt seg oppspore. Applaus til Posten! Savner du en forsendelse, gi oss beskjed, så vil vi etterlyse den for deg. Har du mistanke om at noen forsyner seg av postkassen din? Invester i en trygg og stor postkasse. Den koster litt mer, men kan veldig fort lønne seg. Dessuten sparer du deg for turen innom postkontoret hver gang du skal motta en pakke.




Hvordan går jeg fram hvis jeg angrer kjøpet, hvordan foretar jeg en retur, og hvordan får jeg tilbakebetalt? 

          • Angrerettloven gjelder kun ved forbrukerkjøp. Angreretten kan derfor ikke benyttes av firmaer eller andre som har handlet som ledd i næringsvirksomhet. Altså, handler du som firma, gjelder ikke angreretten.
          • Send ubrukte/uåpnede varer i retur til oss innen 14-dagersfristen sammen med angreskjemaet (send gjerne skjemaet på e-post og ikke papir). Angreskjemaet ligger vedlagt e-posten du mottok da vi ga beskjed om at varene var sendt deg. Du må altså enten ha tatt kontakt med oss for å avtale retur, eller ha returnert varene det gjelder, innen fjorten dager fra dagen du mottok varene. Har det gått lengre tid enn 14 dager fra du mottok varen(e) til du enten tar kontakt for å avtale retur, eller returnerer varen(e), gjelder ikke angrefristen lenger. Returnerer du varer etter at angrefristen har gått ut, vil du ikke få tilbakebetalt beløpet. Ikke sikker på hvilken dato du mottok varene? Bruker du sporingslenken i e-posten du fikk da vi sendte ordren, kan du se hvilken dato Posten har registrert at de leverte til deg / dato du hentet ut pakken fra postkontor.
          • Gir du beskjed om at du ønsker å benytte deg av angreretten innen fristen på fjorten dager, skal varene etter dette returneres så snart som mulig og senest innen returfristen på 30 dager.
          • Du kan gå i fra et kjøp uten å oppgi noen som helst grunn, selv om vi foretrekker å få vite det hvis det skulle være noe du er misfornøyd med ved produktet slik at vi kan bli gjort oppmerksomme på det.
          • Send gjerne som Norgespakke (sender du som Norgespakke 0-5 kg, pass på at esken ikke er for stor for maksmålene 12 x 25 x 35 cm), da er forsendelsen forsikret under transport, og du har dokumentasjon på at den er innlevert postkontor. Beløpet for varer vi ikke mottar i retur, vil ikke bli refundert. Veier pakken mer enn 350 gram, er rimeligste alternativ å sende den som Norgespakke 0-5 kg, med maksmål på pakken 35x25x12 cm. Er pakken enda større, er rimeligste fraktmåte Norgespakke 0 - 10 kg.
             
            Vår adresse er:
            Neglemakeriet
            Kåregårdsveien 40
            1747 SKJEBERG 
             
            NB. Vi har ikke telefonnummer. På Norgespakken må du skrive inn et mobilnummer på mottaker, der skriver du inn ditt eget mobilnummer. Når du har bestilt Norgespakke, får du et kollinummer. Send kollinummeret (sporingsnummeret) til oss på e-post, slik at vi kan få hentet pakken når den kommer.
          • Returnerer du en vare, skal denne så langt det er mulig, returneres uåpnet. I de tilfeller der en må åpne innpakningen for å kunne ta varen i øyesyn, skal en returnere varen i samme stand og mengde som mottatt. Vi gjør oppmerksom på at enkelte åpnede/testede varer ikke lenger regnes som i "samme stand", ettersom det ligger i enkelte varers natur at den dermed ikke kan selges på nytt.
          • Returner varen(e) i god stand, gjenbruk gjerne fraktemballasjen du mottok varene i. Pass på at produktene pakkes forsvarlig og ikke blir liggende løst og slenge i esken. Bruk aldri boblekonvolutt eller plastpose til å returnere flasker i, bruk pappeske og silkepapir eller annet støttemateriale for å forhindre skade under forsendelse. Har en returvare blitt skadet/knust under retur på grunn av manglende emballering, vil du ikke få tilbakebetalt for returvaren.
          • Porto for retur betales av kjøper. Husk riktig porto, underfrankert forsendelse som blir fakturert oss med straffeporto, vil medføre tilsvarende redusert tilbakebetalt beløp på returen.
          • Vi er forpliktet til å tilbakebetale deg beløpet du har betalt for hver uskadede vare du returnerer, innen 14 dager etter at vi har mottatt dem i retur. Som regel krediterer vi beløpet for de returnerte varene samme eller påfølgende dag etter at vi har mottatt dem, gjennom den betalingsløsningen du brukte da du bestilte (Klarna, Vipps eller PayPal). Husk å påberegne at Vipps og Klarna trenger noe tid før beløpet er registrert inn på din konto (noen ganger kan det ta dager).
          • Hvis du ønsker det kan du få tilgodelapp isteden for å få pengene tilbake.
          • Merk at det ikke er mulig å sende returvarer til oss som Postoppkrav, slike forsendelser vil ikke bli hentet.
          • Returadresse er Neglemakeriet, Kåregårdsveien 40, 1747 Skjeberg. 
          • Merk at returvarer som er åpnet/brukt blir kastet (eller blir brukt internt her på huset), slik at alle skal være sikre på at de får nye og ubrukte varer når de bestiller. Vi selger ikke brukte varer.
          • Angreretten gjelder ikke dersom varen ikke kan leveres tilbake i tilnærmet samme stand og mengde, og beskadigelsen eller forringelsen skyldes uaktsomhet eller manglende omsorg fra forbrukerens side.




Hva gjør jeg hvis produktene har blitt skadet under postgangen? Selv om vi pakker alle forsendelser på en så forsvarlig måte som mulig, hender det at en eske får seg en skikkelig smell på turen. Send oss et tydelig bilde av skaden på e-post eller som melding på Facebook eller Messenger, så vil du få tilsendt ny uskadet vare. Har vi ikke mulighet til å skaffe samme vare, vil vi gi deg beskjed slik at du kan velge å få en annen likeverdig vare.




Hvilken sikkerhet har jeg for at jeg får varene jeg forhåndsbetaler? Neglemakeriet er et godt etablert firma som har vært på markedet siden 2007. Se vår åpne Facebookside eller Trustpilot med tilbakemeldinger fra andre fornøyde handlende. Skulle vi bli forhindret fra å levere deg dine forhåndsbetalte varer, får du pengene tilbake. Selvfølgelig. Har du spørsmål? Ta gjerne kontakt med oss. Skulle det oppstå et hvilket som helst problem, er vi lette å ha med å gjøre. Kort sagt, det er trygt å handle hos oss fordi vi ønsker at det skal være det!




Hva skjer med mine personlige opplysninger jeg legger inn ved en bestilling? Vi har aldri, og kommer aldri til, å gi/selge/overdra noen av dine opplysninger videre til tredjepart eller benytte opplysningene til noe annet enn å ivareta bestillinger og kundeforhold. Dine lagrede opplysninger omfatter kun ditt navn, adresse, telefonnummer, IP-adresse, e-postadresse og oversikt over bestilte produkter. Disse opplysningene er trygt oppbevart. Andre opplysninger blir ikke lagret eller registrert hos oss. Betaler du med kort eller faktura, er det Klarna som behandler din personlige informasjon. Vi har for eksempel ikke tilgang til dine kortopplysninger eller ditt personnummer. Når du bestiller hos oss kan du gi oss tillatelse til å sende deg et og annen nyhetsbrev ved å krysse av for dette i kassa. Hvis du ikke ønsker å motta flere nyhetsbrev, kan du enkelt melde deg av via nyhetsbrevet, så får du ikke flere e-poster fra oss.




Jeg bestiller som firma, kan jeg få rabatt? Våre lave priser er allerede beregnet på firma.




Jeg har ikke organisasjonsnummer, kan jeg allikevel handle hos dere? Ja.




Må man være medlem eller ha kode for å handle hos dere? Nei, alle kan fritt handle hos oss.




Jeg er på utkikk etter noe helt bestemt. Kan dere skaffe det? Det kan godt hende! Vi elsker å ta inn nye produkter, gi oss beskjed om hva du ønsker deg.




Jeg trenger faktura/kvittering/bilag til regnskapet. Hvor finner jeg det? Trenger du dokumentasjon på kjøpet for bruk i regnskap (også kalt bilag), finner du dette på disse måtene:

          • Som vedlegg i den automatisk utsendte e-posten du mottok etter ordreinnsendelsen.
          • Vi legger også ved en dokumentasjon (bilag) i papirversjon i pakken når vi sender den.
          • Betalte du gjennom Klarna, er det Klarna som overtar fakturaene (vi har ikke tilgang til dine fakturaer hos Klarna grunnet personvernhensyn), ta kontakt med Klarna for å få kopi av din faktura (finn chat nederst på Klarnas side), eller ring dem på +47 21 01 89 91.
          • Du kan også finne en kopi når du logger inn på dine sider i nettbutikken, går inn på Min konto > Ordrer, og klikker inn på ordren det gjelder. Oppe til høyre finner du en grønn lenke med teksten Print, klikker du på denne kommer du til en faktura du kan skrive ut eller lagre som PDF-fil.

Trenger du dokumentasjon på utført betaling, finner du denne blant dine kvitteringer når du er innlogget i din nettbank, hos din kortforbindelse (MasterCard eller VISA), eller hos Klarna, Vipps eller PayPal, alt etter hvordan du valgte å betale.

Merk at det ikke behøver å stå 'faktura' på dokumentasjonen for at den skal være gyldig for bruk i regnskap. En faktura er et betalingskrav for varer eller tjenester. Betaler du 'der og da' (med Vipps, PayPal eller kort), opprettes ingen faktura, men du får en bekreftelse på kjøpet. Andre typer dokumentasjon som er gyldige som bilag i regnskap, kan derfor være 'ordrebekreftelse' eller 'kvittering'.

En gyldig dokumentasjon skal inneholde denne informasjonen:

          • Kjøpsdato
          • Selgers navn og organisasjonsnummer
          • Kjøpers navn, samt adresse eller organisasjonsnummer (gjelder ikke for kvittering)
          • Beskrivelse av hva som selges
          • Tidspunkt og sted for overlevering
          • Pris og forfallsdato (gjelder ikke for kvittering) for betaling
          • Dersom du er mva-pliktig og vil ha mva-fradrag må norsk mva være spesifisert




Kan jeg handle varer i oppkrav hos dere? Nei.




Hvorfor var ikke flasken helt full da jeg fikk den? Flasken er større enn den mengden væske den skal romme, slik at det skal være plass til ‘luft' i den, samtidig som det er riktig mengde væske i den. Av sikkerhetsgrunner skal det være plass til at væsker skal kunne utvide seg i en flaske under transport med fly, hvor lufttrykket er lavere, slik at man unngår lekkasjer.




Jeg bor ikke i Norge. Sender Neglemakeriet til utlandet? Nei :-)




Har dere et telefonnummer jeg kan nå dere på? Nei. Vi ønsker å tilby så rimelige produkter som mulig, derfor holder vi kostnadene våre så lave vi kan. Det ville ha kostet mye i lønnet arbeidstid å ha en ekstra person til å betjene en telefon, og økte kostnader ville ha betydd økte priser på varene i nettbutikken. Vi som er på jobb er allerede travelt opptatt med blant annet å pakke ordre, ta imot nye varer og fylle på på lageret, og vi ville ikke ha hatt tid til å besvare telefonhenvendelser, om vi hadde hatt en telefon. 

Men, ingen grunn til panikk! Den gode nyheten er at vi kan kontaktes på FacebookInstagrame-postMessenger eller kontaktskjema, så svarer vi deg så fort vi kan. Ofte overraskende fort. Still gjerne hele spørsmålet i første henvendelse, så får du et så riktig og fyldig svar som mulig, så raskt som mulig.




Fargen på varen stemmer ikke 100 % med bildet i nettbutikken. Hvorfor er det slik? Det vil alltid være en viss fare for fargeforskjeller, særlig ettersom hver enkelt skjerm har sin unike farge-, lys- og kontrastinnstilling. Vi anstrenger oss hardt for å gi en så korrekt og naturtro gjengivelse som mulig både av farger og produkter. Ettersom man ikke virkelig opplever varen før man har mottatt den, har man alltid 14 dagers angrefrist på uåpnede/ubrukte varer ved netthandel.




Hva er en "virkedag"? En virkedag er en hverdag eller en arbeidsdag. Vi sender ut ordre alle virkedager (mandag-fredag). Virkedager er for oss alle dager som Posten har a) åpent, og b) sender pakker innlevert postkontor innen innleveringsfristen, videre til terminal samme dag. 




Jeg valgte Hent selv som fraktmåte, men ønsker den tilsendt. Hva gjør jeg? Ønsker du ordren tilsendt som Pakke i Postkassen, send oss kr. 69,- for frakten til Vippsnummer 99634 (kommer opp som Neglemakeriet.no i Vipps-appen). Vil du ha den tilsendt som Norgespakke, vipser du oss kr. 135,-, Gi beskjed når du har vipset, så endrer vi fraktmåte, og sender deg sporingsnummeret på e-post.




Hvor gammel må jeg være for å bestille hos Neglemakeriet? Har du fylt 18 år kan du fritt handle på nett. Er du mellom 15-18 år sier loven at du kan handle for penger du har tjent selv, også uten foreldres samtykke. Er du under 15, eller ikke har egne midler, må du bestille med foresattes samtykke. Ved å fullføre en bestilling bekrefter du at du oppfyller disse vilkårene.




Kan dere sponse bloggen min med produkter? Vi sponser ikke, og vi har dessverre ikke anledning til å svare personlig på alle de henvendelsene vi får angående spørsmål om sponsing.




Kan jeg blande merker, eller kan jeg kun bruke produkter fra samme serie sammen? For å være garantert perfekt resultat, anbefaler vi å ikke blande merker, og vi kan heller ikke svare på om noen merker lar seg blande eller ikke. Produktene i en serie er designet for å fungere optimalt sammen. Blander man for eksempel gelemerker, kan man risikere at man enten overherder, noe som kan gjøre kunstneglen svakere eller misfarget, eller, man kan uten å vite det underherde geleen, noe som gjør at stoffer kan 'lekke ut' av geleneglen, noe som igjen over tid kan gjøre at enkelte utvikler kontaktallergi. Bruk alltid produkter som er designet for å passe til hverandre, og følg bruksanvisningen, så er du på den trygge siden. Merk at geleene fra Neglemakeriet og fra Fengshangmei kan brukes sammen uten dette problemet, da de er designet for dette.




Kan jeg legge gelelakk oppå annen kunstnegl? Det er to måter å gjøre det på, avhengig av om du har lagt den underliggende kunstneglen allerede, eller ikke.

A) Legger du alt fra grunnen av, legger du produktene i denne rekkefølgen etter å ha preppet naturneglen: 1) Vår gelebaserte Base Coat, 2) en av våre byggegeleer, 3) deretter en av våre gelelakker, og 4) til slutt vår gelebaserte Top Coat. Hvert lag herdes i UV LED-lampe før neste lag legges.

B) Har du allerede en ferdig lagt kunstnegl, buffer/filer du denne ned slik at overflaten blir matt (dette gir de nye lagene best mulig feste), og slik at sluttresultatet ikke blir en for tykk og klumpete kunstnegl. Børst av pussestøvet og rens overflaten med oljefri gelerens eller alkoholbasert desinfiserende spray. Legg så vår gelebaserte Base Coat, en av våre gelelakker, og til slutt vår gelebaserte Top Coat.




Hva er forskjellen på pensel, kost og børste?

Pensel, et lite redskap formet som en hårbunt festet ytterst på et skaft som håndtak. Brukes for å påføre gele, akryl, lakk og maling. Som for eksempel en akrylpensel.

En kost er et redskap med en stiv børste på enden av et lengre skaft, brukt til å feie med. Som for eksempel en feiekost.

En børste er en kost med kortere skaft (av og til nesten uten skaft), laget av stive hår. Som for eksempel neglebørste.




Hva er forskjellen på shellac, gel polish, gelelakk og polish gel? Vel, de er alle ord som beskriver produkttypen som er en hybrid mellom gele og lakk. Kjært barn har mange navn. Vi har valgt å bruke den norske betegnelsen gelelakk (eller vi bruker betegnelsen som produsenten har merket produktet med). Altså; samme type produkt, bare med forskjellige betegnelser. Litt som når man sier gulost, hvitost eller kvitost. Same same, not different.




Fant du ikke svar på ditt spørsmål? Send oss en e-post, så svarer vi så raskt vi kan.