Vi sender alle ordre fra Neglemakeriet, Kåregårdsveien 40, 1747 Skjeberg, Norge. Prisen du ser i kassen ved innsending av ordre, er den totale prisen på bestillingen. Ingen toll, og ingen fortollingsgebyrer kommer i tillegg.

Salgsbetingelser

Disse salgsbetingelsene gjelder for alt salg av varer fra nettbutikken til forbruker. Din ordrebekreftelse/bestilling utgjør sammen med disse betingelser det samlede avtalegrunnlaget for handelen. Betingelsene her gjelder kun for salg i Norge med Svalbard og Jan Mayen. Eventuelle fraktomkostninger til sistnevnte må avtales med oss etter ordreregistrering. Kunder utenfor Skandinavia må ta kontakt med oss for å avtale frakt for sin ordre. Salg til forbrukere er blant annet regulert i Forbrukerkjøpsloven og Angrerettsloven. Neglemakeriet er ansvarlig for eventuelle kortbetalingstransaksjoner gjennom Neglemakeriets nettside.
 
Priser
Alle priser er inkludert 25 % merverdiavgift (moms).
Dersom merverdiavgift, skatter eller andre avgifter endres vil våre priser endres tilsvarende.

Bestilling
Alle bestillinger betraktes som bindende. Du mottar en ordrebekreftelse på e-post med all informasjon rett etter ordreinnsendelse. I tillegg mottar du en e-post med informasjon etterhvert som ordren behandles hos oss.

Avbestilling / kansellering av ordre
Ønsker du å avbestille enkeltvarer eller en hel ordre før denne er sendt fra oss tar du kontakt med oss, så hjelper vi deg. Hvis brukt betalingsmåte medfører gebyr for refusjon av beløpet, som for eksempel betalinger gjort gjennom PayPal, vil gebyret bli fraktrukket fra beløpet som betales tilbake til deg.

Utsendelse av ordre
Bestiller du og betaler / velger Klarna faktura innen klokken 9, vil vi høyst sannsynlig rekke å få pakket og sendt ordren din samme dag, senest neste virkedag. Er vi utsolgt for en vare vil vi så langt det er mulig legge ved en likeverdig eller bedre erstatningsvare (for eksempel vil vi, om vi er tomme for en bestemt gele i krukke med 15 ml, legge ved en krukke med 30 ml gele av samme type og farge, uten ekstra kostnad), finnes det ikke en likeverdig erstatningsvare på lager vil du få beløpet tilbake.

Frakt og fraktmåter

Legg varene i handlekurven og skriv inn ditt postnummer, så regnes frakten automatisk ut på de forskjellige fraktalternativene. Når det ligger varer for 700,- eller mer i handlekurven, vil den kostnadsfri forsendelsesmåten bli aktivert, slik at du kan velge den. (Fraktprisene gjelder ikke Svalbard og Jan Mayen, fraktpris avtales da etter at ordren er veid og målt, og du kan få kansellert ordren om du synes frakten blir for høy).

  • POSTENS RIMELIGSTE - Vanligvis 2-5 virkedager postgang. Vi pakker først ordren din, og ser deretter hva som blir rimeligste forsendelsesmåte for oss med Posten. For eksempel som brevpost, Pakke i Postkassen eller Norgespakke Liten.
  • PAKKE I POSTKASSEN - Vanligvis 2-3 virkedager postgang. Hvis det ikke er plass i postkassen, innleveres pakken til ditt vanlige hentested. Dette kan ta ett til to virkedager ekstra postgang. Maks 5 Kg. Veier ordren mer enn 5 Kg, vil ikke dette fraktalternativet vises i kassa.
  • POSE PÅ DØREN, HVIS IKKE PLASS I POSTKASSEN - Les Postens vilkår før bestilling. Hvis det er flere leiligheter på adressen, må du oppgi bruksenhets- eller etasjenummer. Vanligvis 2-3 virkedager postgang. Maks 5 Kg. Veier ordren mer enn 5 Kg, vil ikke dette fraktalternativet vises i kassa.
  • PAKKE PÅ DØREN - Vanligvis 1-3 virkedager postgang.
  • PAKKE TIL HENTESTED - Vanligvis 1-3 virkedager postgang.
  • NORGESPAKKE 0-10 KG - Vanligvis 1-3 virkedager postgang. Du henter pakken på ditt vanlige hentested. Norgespakker har forsikring mot tap, og kan spores.
  • NORGESPAKKE LITEN - Vanligvis 2-5 virkedager postgang. Leveres rett i postkassen hvis det er plass. Er det ikke plass, innleveres den ditt vanlige hentested. Norgespakker har forsikring mot tap, og kan spores. Maks 5 Kg.
  • EKSPRESS - 1 virkedag postgang. Vi må ha mottatt bestillingen innen klokken 09.00, på en virkedag. Mottatt senere på dagen, risikerer du at pakken ikke sendes samme dag, men neste virkedag.
  • HENT SELV I SKJEBERG - NÅR, HVOR, HVORDAN
 

Pristillegg for feiladresserte sendinger til postkassen

Du har selv ansvaret for å skrive inn korrekt adresse i kassa ved utsjekk. Vi har ingen mulighet for å sjekke om adressen som er brukt på ordren er riktig. Vi bruker adressen du skriver inn, uten å endre den. Ordresystemet genererer automatisk en adresseetikett basert på opplysningene bestiller skriver inn i kassa ved bestilling. Merk at noen nettlesere/Klarna/Vipps kan bruke auto-utfylling av adresseinformasjon, dobbeltsjekk derfor alltid at adressen er helt korrekt før du sender inn en ordre. Dette er spesielt viktig om du nettopp har flyttet. 

Før du bestiller, kan du sjekke hvilken adresse som er registrert på deg hos Posten. Der finner du din korrekte adresse korrekt skrevet, og det er denne som skal brukes ved bestilling. 

Det er et pristillegg på 91,25 kr. per pakke (prisen pr 2024, kan bli endret av Posten) for alle Pakke i postkassen-sendinger som må behandles manuelt av Posten/Bring på grunn av feil adresse eller postnummer. Dette er et gebyr fra Posten/Bring, ikke Neglemakeriet. Hvis Posten klarer å finne fram til deg, vil du motta en faktura fra Neglemakeriet for gebyret (vi legger midlertidig ut for gebyret). Eller, hvis Posten ikke klarer å finne fram til deg, slik at vi får pakken i retur, vil beløpet for gebyret og den opprinnelige fraktkostnaden bli trukket fra beløpet vi betaler deg tilbake for varene som har kommet i retur.

Er varebeløpet på ordren ikke nok til å dekke disse utgiftene, vil du motta en faktura for det overskytende beløpet. Vi vil derimot ikke sende deg en ekstra faktura pålydende kr. 160,- for å dekke våre håndteringskostnader, slik vi i følge loven har krav på, ettersom vi forstår at det kan være mange grunner til at adressen ble skrevet inn feil.

Merk at du må være registrert på adressen i Postens adresseregister for å kunne motta post på adressen. Det er ikke nok at navnet ditt står på postkassen! Skal du ha post sendt til en adresse du bare skal være på en kort tid, og ikke ønsker å registrere deg på, bruk en c/o-adresse. Har du glemt å melde flytting til Posten, kan du gjøre det her.

 
 
Uavhentet forsendelse i retur / Passiv handling

Dersom ordren din innleveres postkontor eller Post i Butikk, har du en hentefrist før pakken går i retur til oss. Posten kaller disse sendingene 'uavhentet retur', og pakken har en fraktpris som må betales to veier. Dersom du ikke henter ordren din innen fristen, og ellers forholder deg helt passiv, vil dette ikke gi oss noen indikasjoner på hvorfor pakken ikke ble hentet. Du vil da ikke ha oppfylt kravene som stilles til deg i henhold til Angrerettloven §11 og §13, og mister således retten til å gå fra avtalen (angrefristen gjelder ikke). Når ordren kommer tilbake som uavhentet vil du få tilbakebetalt beløpet for varene i ordren, minus fraktbeløpet to veier (dette gjelder også om ordren opprinnelig ga deg 'fri frakt'). Vi vil derimot ikke sende deg en ekstra faktura pålydende kr. 160,- for å dekke våre håndteringskostnader, slik vi i følge loven har krav på. Vi forstår at det kan være mange grunner til at du ikke fikk hentet pakken din, og det eneste vi vil kreve er å få tilbake for den faktiske utgiften vi har hatt til Posten.

 
Returnert ordre hvor fraktmåten du valgte da vi sende ordren til deg, var ett av følgende: Pakke på døren, Pakke til Hentested og Ekspress:
Om du returnerer alle varene på en ordre (angreretten), vil du med de ovenfor nevnte fraktvalg ikke få tilbake pengene for frakttbeløpet på ordren (summen det kostet å sende ordren til deg). Se angrerettloven punkt 8.9. "Dersom forbrukeren har valgt eller bedt om en annen og mer kostbar levering enn standardlevering f.eks. gjennom Posten, skal disse tilleggsutgiftene likevel belastes forbrukeren ved at de trekkes fra i beløpet som skal refunderes."
 
Returnerte varer/ordre med underfrankert forsendelse
Returnerer du en ordre eller deler av en ordre, og denne er underfrankert, vil vi motta en faktura fra Posten for den maglende portoen. Fakturabeløpet vil belastes deg ved at fakturabeløpet trekkes i fra beløpet for de returnerte varene. Er fakturabeløpet for den underfrankerte sendingen høyere enn beløpet for de returnerte varene, vil vi sende deg en faktura på det resterende beløpet.
 
KLARNA
Klarna er Europas ledende leverandør av faktura- og finansieringsløsninger til netthandel. Klarna har med sine tjenester Klarna Faktura og Klarna Konto blitt Skandinavias mest populære betalingsmåte da du som kunde alltid får hjem varene før du betaler. Betalingsprosessen er den raskeste på nett idag, og Klarna legger stor vekt på at du som forbrukerne skal kunne føle deg trygg når du handler på nett. Med Klarna Faktura handler du enkelt via personnummeret ditt. Du betaler alltid etter at du har mottatt varen. Tjenesten Klarna Konto passer for deg som vil dele opp betalingen og samle alle delbetalingskjøp på én faktura. Alle kjøp du gjør med Klarna Konto i en måned vil samles på én enkelt faktura som du mottar i midten av neste måned. Dessuten kan du alltid selv bestemme hvor mye du ønsker å betale hver måned.
 

Ved kjøp via DIBS betalingsmodul
Salgsbetingelsene utgjør sammen med din bestilling, bekreftet gjennom en ordrebekreftelse, det samlede avtalegrunnlaget for kjøpet. neglemakeriet.com er ansvarlig for transaksjoner gjennom nettsiden. Vi benytter 3D Secure på våre sider og alle transaksjoner går gjennom sikre sider. 3D Secure - enda sikrere betaling over internett. 3D Secure er en felles sikkerhetsstandard for betaling over internett med VISA (Verified by Visa) og MasterCard (SecureCode). MERK: Betaler du med kort gjennom DIBS i nettbutikken og senere ønsker ordren kansellert, gi oss beskjed, så sletter vi ordren. Vi vil da heve reservasjonen som er gjort på din konto, og du vil få beløpet tilbake minus gebyret DIBS tar for transaksjonen, for tiden 2,67 % av totalbeløpet.

Hva er 3D Secure?
3D Secure (Verified by VISA og MasterCard SecureCode) er den sikkerhetsløsningen som VISA og MasterCard benytter for å identifisere kortholder ved kjøp over internett. 3D Secure har blitt et krav fra kortinnløsere for å gjøre handel over internett enda sikrere.

Hvordan betaler du med 3D Secure
Dersom din kortutsteder bruker 3D Secure som en ekstra sikkerhetskontroll ved betaling vil du få opp en egen side hvor du taster inn kode fra nettbank kalkulator eller passord (BankID). Denne kommunikasjonen går mellom deg og banken, og vi kan ikke se passordet eller koden du taster inn. For din sikkerhet vil vi ikke lagre kortnummeret på ditt betalingskort.

Kansellering/refundering
Så fremt ordren ikke er under behandling (forsendelsen er ikke pakket og/eller sendt), kan du gå inn på "din side" å kansellere ordren. Dette gjelder kun for de som har opprettet konto i butikken. Kunder som har brukt "hurtigkasse" bes ta kontakt via vårt kontaktskjema. Om du bruker angreretten og har betalt forsendelsen på forskudd (f.eks. via VISA/MasterCard), vil vi refundere innbetalt beløp innen 14 dager.

Øvrige salgsvilkår

Eksportrestriksjoner I henhold til OFAC, EU og FNs bestemmelser. Vi selger ikke varer til Burma, Elfenbenskysten, Irak, Iran, Kongo, Cuba, Liberia, Nord-Korea, Zimbabwe, Sudan, Syria, Hviterussland).

Angrerett
Ingen handel er avsluttet før du har sett og godkjent varen. Skulle du angre et kjøp sender du den ubrukte/uåpnede varen tilbake til Neglemakeriet i komplett produktemballasje innen 14 dager fra dagen du mottar varene (angrefrist) og legger ved angrefristskjemaet. Etter angrefristloven betaler man returfrakten selv. Returadressen er: Neglemakeriet, Kåregårdsveien 40, 1747 Skjeberg. Du velger selv om du vil ha en tilgodelapp eller pengene tilbake. Betingelsen for retur er at varen ikke har vært i bruk og at den kan selges som ny. Alle merkelapper skal henge på og originalemballasjen må også legges ved. Du kan returnere en vare uten å oppgi grunnen for det, men vi vil gjerne at du beskriver returårsak på returskjemaet. Hvis du bruker din angrerett og returnerer varen(e) som postpakke eller brev betaler du selv for returkostnadene. Du kan ikke sende varene til oss i oppkrav, slike returer vil ikke bli hentet. Du står selv for transportrisikoen og for returkostnaden. Fyll ut angrefristskjemaet og skriv hva du returnerer. Når vi har fått tilbake varen(e) i skadefri stand, betaler vi tilbake beløpet du har betalt innen 30 dager. Merk at angrerett kun gjelder for privatkunder og ikke firmakunder. For dine kjøp gjelder en angrerett på 14 dager. I denne perioden har du en angrerett som innebærer at du har mulighet til, uten noen forpliktelser fra din side bortsett fra transportkostnadene, å sende tilbake de varene du har mottatt. Du skal i så fall sende tilbake varene uskadede og ubrukte. Gjelder det en brukt vare, kontakt oss via kontaktskjemaet. Ved en eventuell tvist kan du henvende deg til Forbrukerrådet eller det lokale forbrukerkontoret for å få hjelp. Les også avsnittet om dine returrettigheter.

Force majeure
Skulle det oppstå en situasjon som gjør det umulig for oss å oppfylle våre forpliktelser i denne avtalen, som etter vanlige kjøpsrettslige regler regnes som Force Majeure, opphører den rammede parts forpliktelser så lenge den ekstraordinære situasjonen vedvarer. Som Force Majeure regnes eksempelvis lovendring, arbeidskonflikt, streik, lockout eller andre omstendigheter som partene ikke råder over, slik som krig, opprør, brann, eksplosjon eller inngrep fra offentlige myndigheter. Det samme gjelder ved plutselig endring av krav til merking av produkter, varseltekster, salgsforbud eller beslutning fra myndigheter som påvirker markedet og produkter i negativ retning eller unormal nedgang i markedet.
 
Minimumsalder
Har du fylt 18 år kan du fritt handle på nett. Er du mellom 15-18 år sier loven at du kan handle for penger du har tjent selv. Er du under 15, eller ikke har egne midler, må du bestille med foresattes samtykke. Ved å fullføre en bestilling bekrefter du at du oppfyller disse vilkårene.

Opplysninger gitt i nettbutikken
Vi tilstreber å gi våre kunder så korrekt informasjon om våre produkter som mulig. Vi tar imidlertid forbehold om at skrive- og trykkfeil kan forekomme, noe som kan innebære at vi ikke kan levere i henhold til informasjon gitt i vår nettbutikk, vår markedsføring eller på annen måte.


Garanti
Oppstår det et problem med en vare har du rettigheter etter Forbrukerkjøpsloven (reklamasjonsrettigheter). I de tilfeller vi gir rettigheter som er bedre enn de du allerede har gjennom Forbrukerkjøpsloven vil vi opplyse om det i produktteksten (garantier).

Personopplysninger
Vi tar din sikkerhet alvorlig, du kan lese mer om det her.