Salgsbetingelser

Disse salgsbetingelsene gjelder for alt salg av varer fra nettbutikken til forbruker. Din ordrebekreftelse/bestilling utgjør sammen med disse betingelser det samlede avtalegrunnlaget for handelen.
 
Betingelsene her gjelder kun for salg i Norge med Svalbard og Jan Mayen.
Eventuelle fraktomkostninger til sistnevnte må avtales med oss etter ordreregistrering.

Kunder utenfor Skandinavia må ta kontakt med oss for å avtale frakt for sin ordre.
Salg til forbrukere er blant annet regulert i Forbrukerkjøpsloven og Angrerettsloven.

Neglemakeriet er ansvarlig for eventuelle kortbetalingstransaksjoner gjennom Neglemakeriets nettside.
 
 
Priser
Alle priser er inkludert 25 % merverdiavgift (moms).
Dersom merverdiavgift, skatter eller andre avgifter endres vil våre priser endres tilsvarende.

Bestilling
Alle bestillinger betraktes som bindende. Du mottar en ordrebekreftelse på e-post med all informasjon rett etter ordreinnsendelse. I tillegg mottar du en e-post med informasjon etterhvert som ordren behandles hos oss.

Avbestilling
Ønsker du å avbestille enkeltvarer eller en hel ordre før denne er sendt fra oss tar du kontakt med oss, så hjelper vi deg.


Utsendelse av ordre
Bestiller du og betaler/velger Klarna innen klokken 10 vil vi høyst sannsynlig rekke å få pakket og sendt ordren din samme dag, senest neste virkedag. Ni av ti opplever at de mottar ordren allerede dagen etter at den er sendt. Er vi utsolgt for en vare vil vi så langt det er mulig legge ved en likeverdig eller bedre erstatningsvare (for eksempel vil vi, om vi er tomme for en bestemt gele i krukke med 15 ml, legge ved en krukke med 30 ml gele av samme type og farge, uten ekstra kostnad), finnes det ikke en likeverdig erstatningsvare på lager vil du få beløpet tilbake.

Frakt
For tiden tar vi 69,- for A-post og 150,- for pakke med sporing og forsikring.
Du velger selv hvordan du vil ha varene tilsendt (unntatt elektriske filer, gelestartpakker, lamper og andre store produkter som alltid vil sendes med sporing).
 
Uavhentet sporingsforsendelse
Bestiller du med sporing og er siden forhindret fra å hente din ordre på postkontoret, vil vi få denne i retur.
Postens gebyr for retur av pakke med sporing (se Postens prisliste) vil bli belastet din ordre, og du vil få det overskytende beløpet tilbakebetalt.
Posten skriver: "Når uavhentede pakker blir returnert betaler avsender samme porto som for en tilsvarende ny pakke. Samme pris som for tilsvarende ny pakke".

 

KLARNA
Klarna er Europas ledende leverandør av faktura- og finansieringsløsninger til netthandel.
 
Klarna har med sine tjenester Klarna Faktura og Klarna Konto blitt Skandinavias mest populære betalingsmåte da du som kunde alltid får hjem varene før du betaler. Betalingsprosessen er den raskeste på nett idag, og Klarna legger stor vekt på at du som forbrukerne skal kunne føle deg trygg når du handler på nett.

Med Klarna Faktura handler du enkelt via personnummeret ditt. Du betaler alltid etter at du har mottatt varen.

Tjenesten Klarna Konto passer for deg som vil dele opp betalingen og samle alle delbetalingskjøp på én faktura. Alle kjøp du gjør med Klarna Konto i en måned vil samles på én enkelt faktura som du mottar i midten av neste måned. Dessuten kan du alltid selv bestemme hvor mye du ønsker å betale hver måned.

 

Ved kjøp via DIBS betalingsmodul

Salgsbetingelsene utgjør sammen med din bestilling, bekreftet gjennom en ordrebekreftelse, det samlede avtalegrunnlaget for kjøpet. neglemakeriet.com er ansvarlig for transaksjoner gjennom nettsiden.

Vi benytter 3D Secure på våre sider og alle transaksjoner går gjennom sikre sider. 3D Secure - enda sikrere betaling over internett. 3D Secure er en felles sikkerhetsstandard for betaling over internett med VISA (Verified by Visa) og MasterCard (SecureCode).

MERK: Betaler du med kort gjennom DIBS i nettbutikken og senere ønsker ordren kansellert, gi oss beskjed, så sletter vi ordren. Vi vil da heve reservasjonen som er gjort på din konto, og du vil få beløpet tilbake minus gebyret DIBS tar for transaksjonen, for tiden 2,67 % av totalbeløpet.

 

Hva er 3D Secure?

 

3D Secure (Verified by VISA og MasterCard SecureCode) er den sikkerhetsløsningen som VISA og MasterCard benytter for å identifisere kortholder ved kjøp over internett. 3D Secure har blitt et krav fra kortinnløsere for å gjøre handel over internett enda sikrere.

 

Hvordan betaler du med 3D Secure
Dersom din kortutsteder bruker 3D Secure som en ekstra sikkerhetskontroll ved betaling vil du få opp en egen side hvor du taster inn kode fra nettbank kalkulator eller passord (BankID). Denne kommunikasjonen går mellom deg og banken, og vi kan ikke se passordet eller koden du taster inn. For din sikkerhet vil vi ikke lagre kortnummeret på ditt betalingskort.

 

Kansellering/refundering


Så fremt ordren ikke er under behandling (forsendelsen er pakket og eller/sendt), kan du gå inn på "din side" å kansellere ordren. Dette gjelder kun for de som har opprettet konto i butikken. Kunder som har brukt "hurtigkasse" bes ta kontakt via vårt kontaktskjema.
Om du bruker angreretten og har betalt forsendelsen på forskudd (f.eks. via VISA/MasterCard), vil vi refundere innbetalt beløp innen 14 dager.

 

Øvrige salgsvilkår

 

Eksportrestriksjoner I henhold til OFAC, EU og FNs bestemmelser. Vi selger ikke varer til Burma, Elfenbenskysten, Irak, Iran, Kongo, Cuba, Liberia, Nord-Korea, Zimbabwe, Sudan, Syria, Hviterussland).

 

Angrerett
Ingen handel er avsluttet før du har sett og godkjent varen. Skulle du angre et kjøp sender du den ubrukte/uåpnede varen tilbake til Neglemakeriet i komplett produktemballasje innen 14 dager fra dagen du mottar varene (angrefrist) og legger ved angrefristskjemaet. Returadressen er: Neglemakeriet, Kåregårdsveien 40, 1747 SKJEBERG. Du velger selv om du vil ha en tilgodelapp eller pengene tilbake.

Betingelsen for retur er at varen ikke har vært i bruk og at den kan selges som ny. Alle merkelapper skal henge på og originalemballasjen må også legges ved. Du kan returnere en vare uten å oppgi grunnen for det, men vi vil gjerne at du beskriver returårsak på returskjemaet.

Hvis du bruker din angrerett og returnerer varen(e) som postpakke eller brev betaler du selv for returkostnadene. Du kan ikke sende varene til oss i oppkrav, slike returer vil ikke bli hentet. Du står selv for transportrisikoen. Fyll ut angrefristskjemaet og skriv hva du returnerer. Når vi har fått tilbake varen(e) i skadefri stand, betaler vi tilbake beløpet du har betalt innen 30 dager. Oppgi ditt bank- eller postgirokontonummer på returskjemaet, så har du pengene raskt på din konto. Merk at angrerett kun gjelder for privatkunder og ikke firmakunder.

For dine kjøp gjelder en angrerett på 14 dager. I denne perioden har du en angrerett som innebærer at du har mulighet til, uten noen forpliktelser fra din side bortsett fra transportkostnadene, å sende tilbake de varene du har mottatt.

Du skal i så fall sende tilbake varene uskadede og ubrukte. Gjelder det en brukt vare, kontakt oss via kontaktskjemaet. Ved en eventuell tvist kan du henvende deg til Forbrukerrådet eller det lokale forbrukerkontoret for å få hjelp. Les også avsnittet om dine returrettigheter.

Force majeure
Skulle det oppstå en situasjon som gjør det umulig for oss å oppfylle våre forpliktelser i denne avtalen, som etter vanlige kjøpsrettslige regler regnes som Force Majeure, opphører den rammede parts forpliktelser så lenge den ekstraordinære situasjonen vedvarer. Som Force Majeure regnes eksempelvis lovendring, arbeidskonflikt, streik, lockout eller andre omstendigheter som partene ikke råder over, slik som krig, opprør, brann, eksplosjon eller inngrep fra offentlige myndigheter. Det samme gjelder ved plutselig endring av krav til merking av produkter, varseltekster, salgsforbud eller beslutning fra myndigheter som påvirker markedet og produkter i negativ retning eller unormal nedgang i markedet.
 
Minimumsalder
 
Har du fylt 18 år kan du fritt handle på nett. Er du mellom 15-18 år sier loven at du kan handle for penger du har tjent selv. Er du under 15, eller ikke har egne midler, må du bestille med foresattes samtykke. Ved å fullføre en bestilling bekrefter du at du oppfyller disse vilkårene.

Opplysninger gitt i nettbutikken

Vi tilstreber å gi våre kunder så korrekt informasjon om våre produkter som mulig. Vi tar imidlertid forbehold om at skrive- og trykkfeil kan forekomme, noe som kan innebære at vi ikke kan levere i henhold til informasjon gitt i vår nettbutikk, vår markedsføring eller på annen måte.

Garanti
Oppstår det et problem med en vare har du rettigheter etter Forbrukerkjøpsloven (reklamasjonsrettigheter). I de tilfeller vi gir rettigheter som er bedre enn de du allerede har gjennom Forbrukerkjøpsloven vil vi opplyse om det i produktteksten (garantier).

Personopplysninger
Vi tar din sikkerhet alvorlig, du kan lese mer om det her. Når du handler hos Neglemakeriet er det Teller, en sikker elektronisk nettbetalingsløsning for VISA og MasterCard, som beskytter dine kortopplysninger. Alle kortopplysninger blir behandlet av Teller i henhold til kortselskapenes regelverk.