FAQ

 

TILBAKEMELDINGER

Se hva andre sier om oss LAST NED PDF-fil

 

BESTILLING, FORSENDELSE OG BETALING



RETUR & ANGREFRIST



SIKKERHET



SPESIAL & FIRMA



ANNET




Hvor fort kan jeg få varene mine?

Bestiller du før klokken 10 rekker vi høyst sannsynlig å sende ordren samme dag. Ni av ti opplever å motta ordren sin allerede neste dag!

Bestilt Klokkeslett Sendes ut* Tidligst framme**
Mandag 00.00 - 10.00 Mandag 11.00 Tirsdag
  10.00 - 00.00 Tirsdag 11.00 Onsdag
Tirsdag 00.00 - 10.00 Tirsdag 11.00 Onsdag
  10.00 - 00.00 Onsdag 11.00 Torsdag
Onsdag 00.00 - 10.00 Onsdag 11.00 Torsdag
  10.00 - 00.00 Torsdag 11.00 Fredag
Torsdag 00.00 - 10.00 Torsdag 11.00 Fredag
  10.00 - 00.00 Fredag 11.00 Mandag
Fredag 00.00 - 10.00 Fredag 11.00 Mandag
  10.00 - 00.00 Mandag 11.00 Tirsdag
Lørdag - Mandag 11.00 Tirsdag
Søndag - Mandag 11.00 Tirsdag


* Om utsendelsesdag er en offentlig fridag, vil ordren bli sendt første mulige virkedag. Vi tar forbehold om ett døgns ekstra pakketid i perioder med stor pågang.

** Er A-postforsendelsen for stor for postkassen vil Posten sende deg hentelapp. Dette kan ta 1-2 forsendelsesdager ekstra ettersom Posten trenger mer tid på leveringen. Har du mulighet til å velge postkasse selv kan det derfor fort lønne seg å kjøpe en av Postens ekstra store postkasser!
De finner du her. Du har ellers to ukers frist til å hente pakken din på ditt nærmeste postkontor, etter Postens reglementer. Mottar vi din ordre i retur etter at den har ligget uavhentet hos Posten vil du få tilbakebetalt beløpet for varene men bli fakturert for våre fraktkostnader.


Kan jeg hente varene mine selv?

For å kunne tilby så hyggelige priser som mulig gjør vi alt vi kan for å holde kostnadene nede. Dette innebærer at vi har valgt bort å ha et fordyrende hentekontor. Ni av ti som bestiller hos oss mottar varene allerede dagen etter.



Har dere sendt bestillingen min?

Om du har mottatt e-post fra oss hvor vi sier at vi har sendt din bestilling, har vi garantert sendt bestillingen din. Har du fått bekreftelse på at din ordre er sendt, men tre virkedager etter dette ennå ikke mottatt den, ta kontakt med ditt lokale postkontor. Man kan vanligvis ikke ringe postkontoret. Kan de ikke finne ordren din ved hjelp av ditt navn (eller om du har bestilt sporingsnummer, via dette) ta kontakt med oss, så vil vi etterlyse ordren din via Postens etterlysningssystem. Hvorfor etterlyser vi ikke ordren via Postens etterlysningssystem uten at du først henvender deg til ditt lokale postkontor? Fordi en slik etterlysning fort tar 14 dager, og du vil kunne få din ordre raskere om du oppsøker ditt lokale postkontor.


Hvor mye kommer portoen/frakten på?

Portoen/frakten vises automatisk i handlekurven når du legger en vare i den. For tiden er frakten du betaler i nettbutikken kr. 69,- uansett hvor tung og stor din ordre blir!

På større ordre anbefaler vi likevel at du velger Norgespakke med sporing, dette fordi varene da er forsikret mot skade og tap under forsendelse. Dette er en service Posten gir deg, og de tar 140,- for tjenesten. Forsendelser bestilt levert som A-post er ikke forsikret mot bortkomming. Noen stor sjanse for at forsendelsen går tapt uten sporing, løper du ikke. Selv om sjansen er der for at det kan skje, viser statistikken vår at bare 0,03 % av brevsendinger går tapt på veien.

Frakt er altså ikke noe vi tjener på, fraktsummen dekker de faktiske fraktomkostningene vi har. Flere nettbutikker opererer med "fri frakt". De som tilbyr dette har også fraktutgifter de må få dekket, og én måte å gjøre dette på er å bake inn denne kostnaden i produktprisene. Vi har foreløpig valgt å vise de faktiske fraktprisene i nettbutikken, og samtidig holder vi produktprisene lave. Vi tar gjerne imot dine synspunkter!


Hva tar dere i ekspedisjonsgebyr?

Portoen/frakten vises automatisk i handlekurven når du legger en vare i den. Det kommer ingen gebyrer i tillegg. Totalsummen du ser, er summen du betaler.



Kan jeg få faktura i pakken?

Ja, velg Klarna som betalingsmåte.



Jeg får ikke til å bruke handlekurven, kan jeg bestille på en annen måte?

Ta kontakt med oss, så hjelper vi deg.



Jeg har fått en rabattkode, hvordan bruker jeg den?


Før inn rabattkoden i handlekurven i punkt 4, i feltet for rabattkode.



Jeg bestilte for en uke siden og betalte med det samme, men har ennå ikke mottatt min ordre. Hva gjør jeg?

Har du ikke mottatt e-post hvor vi bekrefter at ordren er sendt fra oss? Ta kontakt med oss, så vil vi sjekke det opp for deg.



Hvordan og når får jeg tilbakebetalt for varer jeg sender i retur til dere?

Merk at det ikke er mulig å sende returvarer til oss som Postoppkrav. Slike forsendelser vil ikke bli hentet. Send ubrukte/uåpnede varer i retur til oss innen 14-dagersfristen. Noter ditt navn/adresse/kontonummer/returårsak på en lapp og legg denne i returpakken. Det er ikke nødvendig å benytte angrerettsskjema! Vi er forpliktet til å tilbakebetale deg beløpet du har betalt for hver uskadede vare du returnerer, innen 14 dager. Som regel betaler vi tilbake samme eller påfølgende dag etter at vi har mottatt varene. Husk å påberegne at banken trenger noe tid før beløpet er registrert inn på din konto. Hvis du ønsker det kan du få tilgodelapp i steden for å få pengene tilbake på konto.

Husk å pakke returvarer forsvarlig, returvarer som er skadet ved retur grunnet manglende emballering, vil ikke erstattes. Gjenbruk gjerne emballasjen som du mottok varene i.



Hvordan fungerer angrefristen/angreretten?
Angrerettloven - Loven om fjernsalg (internettsalg)

Hos Neglemakeriet kan du handle i trygg forvissning om at dine rettigheter blir ivaretatt. Du har 14 dagers returrett fra du mottar varene. Husk at returvarer ikke kan sendes i Postoppkrav, disse vil ikke bli hentet.

Du kan gå i fra et kjøp uten å oppgi noen som helst grunn, selv om Neglemakeriet foretrekker å få vite om det er noe du er misfornøyd med ved produktet. For lettere å kunne foreta forbedringer er Neglemakeriet glad for å høre fra deg. Det er alltid hyggelig å få positive tilbakemeldinger, men det er vel så viktig å få vite det hvis noe ikke er som det skal være. Målet er at du skal kunne bli fornøyd, så ikke nøl med å ta kontakt.

Du må gi Neglemakeriet beskjed hvis og når du ønsker å benytte deg av angreretten. Send ditt angrerettsskjema til Neglemakeriet innen tidsfristen på 14 dager utløper.



Angrerettloven gjelder kun ved forbrukerkjøp. Angreretten kan derfor ikke benyttes av firmaer eller andre som har handlet som ledd i næringsvirksomhet (jf. Angrerettloven § 6, punkt e).

Returnerer du en vare, skal denne så langt det er mulig, returneres uåpnet. I de tilfeller der en må åpne innpakningen for å kunne ta varen i øyesyn, skal en returnere varen i samme stand og mengde som mottatt.

Neglemakeriet gjør oppmerksom på at enkelte åpnede/testede varer ikke lenger regnes som i "samme stand", ettersom det ligger i enkelte varers natur at den dermed ikke kan selges på nytt.

Alle kjøpers utgifter skal tilbakebetales, unntatt er returkostnader. Unntak for erstatning for returkostnader er hvis selger har misligholdt avtalen, eller har sendt en erstatningsvare uten etter avtale med kjøper. Hvis varen er sendt deg i oppkrav, løper frist for angreretten fra dagen du har mottatt hentelappen/pakken har ankommet postkontor. Gir du beskjed om at du ønsker å benytte deg av angreretten, skal varene etter dette returneres innen returfristen på 30 dager.


Hva slags garantier har dere?

Norske firma (herunder den norske netthandelen) er bundet av forbrukerkjøpsloven, som i de aller fleste tilfeller gir deg bedre vern enn produsentens egne garantier. Den Norske Forbrukerkjøpsloven er en av de aller beste i verden, og gir deg full trygghet som forbruker. I de tilfellene det oppstår feil eller mangel ved en vare, må du melde fra til oss så snart som mulig. Loven sier:

Enhver feil ved en vare er ikke en mangel etter forbrukerkjøpsloven. Feil man må regne med som følge av slitasje, eller feil som følge av uforsvarlig eller unormalt stor bruk er ikke en mangel.

Er mangelen/feilen (skaden) på varen ikke selvforskyldt, og mangelen/feilen oppstår/oppdages innen fristen (ett år på UV-lamper og andre elektriske apparater), returnerer du varen til:

Neglemakeriet, Kåregårdsveien 40, 1747 SKJEBERG

Er mangelen/feilen av en slik art at den kan dokumenteres med et bilde, ta bilde og send det til oss i e-post eller på privat melding på Facebook, så vil vi kostnadsfritt sende ny vare.



Hva skjer hvis noe blir borte under postgangen?

Det hender heldigvis meget sjelden at en pakke kommer bort. I løpet av 2015 var det bare to av våre mange tusen forsendelser som ikke lot seg oppspore. Etter at vi har levert en forsendelse inn på postkontor, opphører vårt ansvar for den. Ønsker du å forsikre deg om at din pakke ikke går tapt, kan du velge å få den tilsendt som pakkepost med sporing når du sjekker ut av handlekurven. Merk at det ikke er vi som tar oss betalt for denne tjenesten, men Posten. Med sporing er forsendelsen forsikret gjennom Posten. For pakker uten sporing gjelder ingen garantier, og bortkomne forsendelser vil ikke bli erstattet. Det er allikevel fullt mulig å etterlyse tapte forsendelser hos Posten, og som sagt blir de aller fleste forsendelser til slutt oppsporet og levert mottaker. Savner du en forsendelse, gi oss beskjed så vil vi etterlyse den for deg.


Hvordan går jeg fram hvis jeg angrer kjøpet?

Returner varen(e) i god stand, bruk gjerne originalemballasjen. Merk at returvarer som er åpnet/brukt går til destruksjon, slik at alle skal være sikre på at de får nye og ubrukte varer når de bestiller. Finner du ikke angrerettsskjemaet? Det ligger vedlagt i e-posten du fikk, ordrebekreftelsen. Har du ikke skriver? Alt vi behøver er en lapp i forsendelsen med ditt navn/adresse/kontonummer/returårsak på en lapp i returpakken, angreretten er like gyldig for det, når du handler hos oss! Vi er forpliktet til å tilbakebetale deg beløpet du har betalt for hver uskadede vare du returnerer, innen 14 dager.

      Angreretten gjelder ikke
      a) dersom varen ikke kan leveres tilbake i tilnærmet samme stand og mengde, og beskadigelsen eller forringelsen skyldes uaktsomhet eller manglende omsorg fra forbrukerens side,
      b) varer der selve leveringen har medført at de ikke kan leveres tilbake,
      c) varer som raskt forringes fysisk.
      Retur må gjøres innen 14 dager etter at du mottok varene. Pakk varene forsvarlig og legg ved utfylt angrerettsskjema. Har det gått lenger tid enn 14 dager gjelder dessverre ikke angrefristen. Du vil motta beløpet du betalte for returnerte varer innen 14 dager etter at Neglemakeriet har mottatt din returpakke. Gir du beskjed om at du ønsker å benytte deg av angreretten, skal varene etter dette returneres innen returfristen på 30 dager.


Hva gjør jeg hvis produktene har blitt skadet under postgangen?

Neglemakeriet pakker alle forsendelser på en så forsvarlig måte som mulig, enten med boblekonvolutt (små forsendelser), eller eske (større forsendelser). Skulle noe allikevel vise seg å være skadet når du mottar det, send oss et tydelig bilde av skaden på e-post, så vil du få tilsendt ny uskadet vare! Har vi ikke mulighet til å skaffe samme vare, vil vi gi deg beskjed slik at du kan velge å få en annen likeverdig vare.



Hvilken sikkerhet har jeg for at jeg får varene jeg forhåndsbetaler?

Neglemakeriet er et godt etablert firma som drives på en seriøs og fremtidsrettet måte, og vi har vært på markedet siden 19. januar 2007. Se også vår åpne Facebookside med tilbakemeldinger fra andre fornøyde handlende! Skulle vi bli forhindret fra å levere deg dine forhåndsbetalte varer, får du pengene uavkortet tilbake! Fornøyde handlende er Neglemakeriets livsgrunnlag, og vi har kommet for å bli. Har du spørsmål? Er det noe som ikke har fungert etter ditt ønske? Det er i Neglemakeriets interesse å behandle dine spørsmål og ønsker på en imøtekommende, respektfull og ærlig måte. Ettersom ønsket er at Neglemakeriet stadig skal kunne videreutvikle seg, håper vi på din åpenhjertige tilbakemelding. Den vil bli satt stor pris på.



Hva skjer med mine personlige opplysninger jeg legger inn ved en bestilling?

Vi vil ikke gi/selge/overdra noen av dine opplysninger videre til tredjepart eller benytte opplysningene til noe annet enn å ivareta bestillinger og kundeforhold. Dine lagrede opplysninger omfatter kun ditt navn, adresse, telefonnummer, IP-adresse, e-postadresse og oversikt over bestilte produkter, og disse opplysningene er trygt oppbevart hos oss. Andre opplysninger blir ikke lagret eller registrert, vi har for eksempel ikke tilgang til dine kortopplysninger når du velger å betale med kort hos oss. Ved å bestille hos oss gir du oss tillatelse til å sende deg et og annen nyhetsbrev. Hvis du ikke ønsker å motta flere nyhetsbrev, kan du enkelt melde deg av via nyhetsbrevet, så får du ikke flere e-poster fra oss.



Hvorfor anbefaler dere å betale med Klarna eller VISA/MasterCard? Er det ikke mye sikrere å bestille i Postoppkrav?

Klarna og VISA er noe av det sikreste man kan betale med. VISA gir deg som betaler garanti for at om du blir utsatt for svindel ved netthandel, får du pengene tilbake av VISA. Hvilke andre betalingsløsninger kan gi deg bedre sikkerhet en dette? Det er flere fordeler ved å betale med kort, når du betaler med ditt VISA eller MasterCard mottar vi din betaling med det samme, og vi kan derfor sende deg din ordre samme dag (gjelder ordre før kl. 15.00). Du mottar samtidig bekreftelse, både fra oss og fra din kortutsteder, på at beløpet er betalt. Om man bestiller i Postoppkrav og dermed venter med å betale varen til man står med den i hånden på postkontoret, er man allikevel ikke garantert at pakken faktisk inneholder det man er lovet, og derfor kan vi si at det ikke er en tryggere betalingsmåte, bare dyrere. Postoppkrav er helst en betalingsmåte man benytter når man verken har nettbank eller VISA/MasterCard. Vi ønsker at det skal være så rimelig og trivelig som mulig å handle hos oss, og at du skal motta varene så fort som mulig. Derfor anbefaler vi varmt å betale med Klarna eller kort hos oss. Rimelig, raskt og trygt for deg, enkelt for oss.



Hvordan kan jeg være sikker på at det er trygt å handle hos dere?

Vår åpne Facebookside med glade tilbakemeldinger skulle borge for at vi er til å stole på. Vår policy er som følger: Skulle det oppstå et hvilket som helst problem, er vi lette å ha med å gjøre. Kort sagt, det er trygt å handle hos oss fordi vi ønsker at det skal være det!



Jeg bestiller som firma, kan jeg få rabatt?

Våre lave priser er allerede beregnet på firma. Har du behov for å bestille i større kvanta, ta kontakt for å få en forhandlerkonto hos oss. Send oss ditt organisasjonsnummer for å søke om forhandlerkonto, firmaet må være registrert som et foretak i forbindelse med skjønnhet/velvære.



Jeg har ikke organisasjonsnummer, kan jeg allikevel handle hos dere?

Ja.



Må man være medlem eller ha kode for å handle hos dere?

Nei, alle kan fritt handle hos oss.



Jeg trenger å kjøpe inn i store kvanta, kan jeg handle en gros hos Neglemakeriet?

Ja, det kan du. Ta kontakt med oss for forhandlerkonto.



Jeg er på utkikk etter noe helt bestemt. Kan dere skaffe det?

Meget mulig! Vi utvider kontinuerlig vårt sortiment, og det er derfor ekstra viktig med tilbakemelding fra deg som forbruker. Ta kontakt med oss.



Jeg trenger "faktura" til regnskapet. Hvor finner jeg det?

Trenger du dokumentasjon for bruk i bedriftsregnskap (bilag), finner du dette i den automatisk utsendte e-posten du mottok etter ordreinnsendelsen.



Jeg trenger "kvittering" til regnskapet. Hvor finner jeg det?

Trenger du dokumentasjon for bruk i bedriftsregnskap (bilag), finner du denne blant dine kvitteringer når du er innlogget i din nettbank, hos din kortforbindelse (MasterCard eller VISA), eller hos Klarna eller PayPal, alt etter hvordan du valgte å betale.



Kan jeg handle varer i oppkrav hos dere?

Vi tilbyr dessverre ikke postoppkrav.



Jeg bor ikke i Norge. Sender Neglemakeriet til utlandet?

Selvfølgelig! Neglemakeriet sender over hele verden. Ta kontakt for nærmere avtale.



Har dere et telefonnummer jeg kan nå dere på?

Vi ønsker å tilby så rimelige produkter som mulig, derfor holder vi kostnadene våre så lave vi kan. Selv om det er omtrent gratis å ha et telefonabonnement, koster det mye i lønnet arbeidstid å ha en person til å betjene den, av den grunn har vi ingen betjent telefon. Den gode nyheten er at vi kan kontaktes på Facebook eller e-post, så svarer vi deg så fort vi kan.



Fargen på varen stemmer ikke 100 % med bildet i nettbutikken. Hvorfor er det slik?

Det vil alltid være en viss fare for fargeforskjeller, særlig ettersom hver enkelt PC-skjerm har sin unike farge-, lys- og kontrastinnstilling. Neglemakeriet anstrenger seg for å gi en så korrekt og naturtro gjengivelse som mulig både av farger og produkter. Ettersom man ikke virkelig opplever varen før man har mottatt den, har man alltid 14 dagers angrefrist på uåpnede/ubrukte varer ved netthandel.



Hva er en "virkedag"?

En virkedag er en hverdag eller en arbeidsdag. Vi sender ut ordre alle virkedager (mandag-fredag).



Hvor gammel må jeg være for å bestille hos Neglemakeriet?

Har du fylt 18 år kan du fritt handle på nett. Er du mellom 15-18 år sier loven at du kan handle for penger du har tjent selv, også uten foreldres samtykke. Er du under 15, eller ikke har egne midler, må du bestille med foresattes samtykke. Ved å fullføre en bestilling bekrefter du at du oppfyller disse vilkårene.



Kan dere sponse bloggen min med produkter?

Vi sponser ikke, og vi har dessverre ikke anledning til å svare personlig på alle de henvendelsene vi får angående spørsmål om sponsing.



Fant du ikke svar på ditt spørsmål?

Send oss en e-post, så svarer vi så raskt vi kan.